آفتاب
سازمان ملل:

از زمان آغاز حملات هوایی به یمن بیش از 2200 نفر کشته شده اند

از زمان آغاز حملات هوایی به یمن بیش از 2200 نفر کشته شده اند

دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در امور انسانی اعلام کرد که از ماه مارس گذشته تا پایان ماه می بیش از 2200 نفر در حملات عربستان به یمن کشته شده و حدود 10 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «یانس لیرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور انسانی گفت شمار قربانیان حملات هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن به 2288 نفر رسیده که بیشتر آنان غیرنظامیان و زنان و کودکان هستند. همچنین شمار زخمی های این حملات به 9755 نفر رسیده است.

وی افزود: در مقطع زمانی مذکور بیش از یک میلیون نفر در داخل یمن آواره شده ا ند و بیش از 20 میلیون نفر دیگر نیاز به کمک های انسانی دارند، این در حالی است که کل جمعیت یمن 25 میلیون نفر است. بر این اساس مداخله نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی (۶ فروردین ۱۳۹۴) با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام «عملیات توفان کوبنده» آغاز شد و از ۲ اردیبهشت با نام «عملیات احیای امید» ادامه یافت.

هواپیماهای ۵ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌ است.

این در حالی است که عربستان اجازه ورود هیچ نوع کمک انسانی به مردم یمن را نمی دهد و با وجود حملات هوایی بی وقفه به استان های مختلف یمن از حدود 70 روز پیش، مدعی است که خود کمک های انسانی به دست مردم می رساند. در حال حاضر مردم یمن با بحران آب آشامیدنی، غذا و دارو مواجه هستند و نیاز فوری به کمک های انسانی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846676

وبگردی