آفتاب

سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد جنایات بوکوحرام شد

سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد جنایات بوکوحرام شد

سازمان ملل متحد خواستار تحقیق در مورد جنایت های گروهک تروریستی بوکو حرام از جمله قتل، تجاوز و نقض حقوق کودکان توسط دولت نیجریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «زید بن رعد الحسین» نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر همچنین خواستار تحقیق در مورد گزارش ها پیرامون بدرفتاری نیروهای مسلح نیجریه و محاکمه عاملان آنها شد.

وی به نقل از شاهدان عینی گفت: شهروندان شمال شرق نیجریه با رفتارها و اقدامات وحشیانه بوکوحرام مواجه هستند. وی افزود: این اقدامات شامل کشتار وحشیانه، اعدام بعد از محاکمه های صوری، اجبار به شرکت در عملیات نظامی، سوء استفاده از کودکان در عملیات انتحاری، ازدواج اجباری، خشونت جنسی و تجاوز است.

این در حالی است که به تازگی عفو بین الملل از کشته شدن بیش از ۸ هزار نفر در بازداشتگاه های نیروهای مسلح نیجریه در سال های اخیر و در جریان مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داده است. به گزارش عفو بین الملل، نیروهای مسلح نیجریه تاکنون هزاران مرد و پسربچه از جمله تعدادی نوجوان ۹ ساله را در پایگاه های گروه تروریستی بوکو حرام بازداشت کرده و به دلیل ناتوانی خانواده های بازداشت شدگان در پرداخت رشوه، آنها را به قتل رسانده اند.

بوکو حرام یک گروه شورشی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شیوه حکومت خود به اسم شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است. این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس ۲۰۱۵ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی تغییر داد.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846666

وبگردی