آفتاب
حجت الاسلام ابوترابی در قم:

عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد

عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد

قم - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر عزمی جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود نداشته و هزینه‌های اجرایی کشور از سال ۹۰ تا به امروز دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد ظهر جمعه در پایان راهپیمایی مردم قم به مناسبت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ در سخنانی اظهار داشت: آن چه که امام راحل بدنبال آن بودند احیای حیات سیاسی اسلام بود و نه جابجایی قدرت.

وی بیان داشت: قیام ۱۵ خرداد از سوی فردی شکل گرفت که خود تربیت یافته مکتب اسلام و حوزه علمیه بود و امام خمینی(ره) از همان ابتدای شروع نهضت به دنبال ایجاد انقلابی تمدن ساز بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل زمینه سازی برای استقرار حکومت عدالت گستر امام زمان(عج) وجود داشت، افزود: امام خمینی(ره) در راستای تحقق این هدف والای خود آحاد جامعه را به ایستادگی در برابر ظلم و ستم و مبارزه با استکبار و طاغوت دعوت کردند.

وی همچنین عنوان کرد: حرکت رهبر کبیر انقلاب همواره با جاذبه و دافعه همراه بود و این جاذبه و دافعه بر اساس تعلیمات الهی بود و به عبارتی امام راحل همواره به گونه‌ای برخورد می‌کردند تا کسانی که قابلیت جذب داشتند به دایره انقلاب بپیوندند و همیشه در برابر جبهه استکبار و ظلم و ستم ایستادگی می‌کردند.

حجت الاسلام  ابوترابی فرد تصریح کرد: هنر امام خمینی(ره) آن بود که موجی عظیم در دنیای اسلام بوجود آورد و همواره از مظلومان و مستضعفان حمایت می‌کرد و امروز اندیشه‌های امام راحل در کشورهای اسلامی همانند عراق و لبنان و یمن و بحرین و مصر دیده می‌شود.

مقاومت اسلامی منطقه، نتیجه قیام ۱۵ خرداد است

وی در ادامه مقاومت اسلامی در منطقه را نتیجه قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امروز شاهدیم که رژیم اشغالگر قدس بارها از جبهه مقاومت اسلامی سیلی خورده است و قادر به رویارویی با مقاومت اسلامی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ملت ایران به واسطه رهبر‌ی‌های داعیانه امام راحل و نیز دین دار بودن و داشتن اعتماد به پروردگار توانست بر رژیم ستم شاهی پیروز شود.

وی گفت: امروز ملت‌های مظلوم یمن، سوریه، عراق و بحرین در برابر جنگ‌های نیابتی آمریکا و جبهه استکبار ایستادگی می‌کنند و به حمایت‌های الهی و وعده پیروزی بر مستکبران اعتماد و تکیه دارند.

غرب با تهاجم فرهنگی باورهای امت اسلام را هدف گرفته است

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به توطئه‌های گوناگون جبهه استکبار و غرب علیه امت‌های اسلامی بیان داشت: غرب می‌خواهد با تهاجم فرهنگی، ارزش‌ها و باورهای امت اسلامی را مورد هدف قرار دهد که استقامت و وحدت اهل تسنن و شیعیان می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل روز جامعه و کشور نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امروز یکی از عوامل اقتدار و قدرت یک کشور توان اقتصادی، علمی و نظامی است و قرآن کریم نیز به ما توصیه کرده است تا هر آنچه در توان داریم برای ایجاد وحشت دشمنان به کار ببندیم تا آنها جرأت تجاوز نداشته باشند.

نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه امروز دشمنان تنها زبان قدرت را می‌فهمند، افزود:در این سال‌ها با درایت حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته‌ایم از توطئه‌ها و تحریم‌های مختلف عبور کنیم و امروز آنان مجبور شده‌اند پای میز مذاکره بیایند.

وی با بیان اینکه اقتصاد یکی از عوامل مهم در اقتدار هر کشوری به شمار می‌رود، ابراز داشت: متأسفانه باید عنوان کرد در سال‌های اخیر عزمی جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود نداشته و هزینه‌های اجرایی کشور از سال ۹۰ تا به امروز دو برابر شده که این امر با موضوع اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

کد N846584

وبگردی