آفتاب

دیدار وزیر خارجه امارات با فرستاده سازمان ملل به یمن در ابوظبی

دیدار وزیر خارجه امارات با فرستاده سازمان ملل به یمن در ابوظبی

وزیر خارجه امارات در دیدار با فرستاده سازمان ملل به یمن در ابوظبی تاکید کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به خوبی درک می‌کنند که راهکار بحران یمن سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری امارات (وام) "عبدالله بن زاید آل نهیان"، وزیر خارجه امارات در دیدار با "اسماعیل ولد الشیخ احمد"، فرستاده سازمان ملل به یمن در ابوظبی گفت: ما نسبت به اوضاع انسانی در یمن و پیامدهای آن بر آوارگان شدیدا احساس نگرانی می‌کنیم اما از هیچ تلاشی برای کمک به برادران خود در تمامی استان‌های این کشور و عمل به وظیفه انسانی خود در قبال آنها فروگذاری نمی‌کنیم.

وی گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به خوبی درک می‌کنند که راهکار بحران یمن سیاسی است و باید براساس مشروعیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس، قطعنامه‌های شورای امنیت و سند ریاض صورت بگیرد.

وزیر خارجه امارات مدعی شد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تلاش انسانی در موازات با تلاش‌های سیاسی خود ادامه می‌دهند.

دو طرف در این دیدار درخصوص تلاش‌های سازمان ملل در یمن برای برگزاری کنفرانس ژنو طی ماه جاری میلادی بحث و تبادل‌نظر کردند.

ولد الشیخ احمد نیز تلاش امارات برای حل بحران یمن و نقش این کشور در انتقال زخمی‌شدگان یمنی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به آنها ستود و اعلام کرد که سازمان ملل تصمیم دارد کنفرانس ژنو را برای حل سیاسی بحران یمن در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار کند.

انتهای پیام

کد N846508

وبگردی