آفتاب
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ولایت فقیه همان ولایت عدالت، فقه و علم در جامعه اسلامی است

ولایت فقیه همان ولایت عدالت، فقه و علم در جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: ولایت فقیه همان ولایت عدالت، فقه و علم در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بعد از راهپیمایی 15 خرداد در قم و قبل از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت این روز عنوان کرد: 15 خرداد حرکت عزت‌بخش ملت ایران به دعوت امام خمینی (ره) بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) حضور یک مرجع قدرتمند، تربیت‌یافته در حوزه علمیه فقیه‌پرور قم برای مدیریت هیات سیاسی دنیای اسلام است. اندیشه امام (ره) به دنبال جابه‌جایی قدرت نبود بلکه خلق یک تفکر و آرمان بلند و انقلابی، تمدن‌ساز که مسیر حرکت امت اسلام در قیام ولیعصر (عج) را تعریف می‌کند، بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حرکت امام (ره) بر دو محور جاذبه و دافعه استوار بود. خدا جاذبه‌ای برای امت خود دارد که خداپرستی و هدایت اهل ایمان را عهده‌دار می‌باشد و دافعه خدا خشم او در برابر کفر و ظلم است. حرکت عقلانی امام خمینی (ره) ایستادگی در برابر ظلم و تسلیم قرآن یک حرکت جوشیده از فطرت الهی را رقم زد که به سوی توحید رهنمون ساخت. دغدغه امام و مکتب او تسلیم شدن در برابر خدا بود و تفکر فقاهتی امام و نظریه سیاسی و عرفانی و زهد امام (ره) منطبق بر تفکر دینی و مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت بود.

وی اظهار داشت: امام بزرگوار جاذبه و دافعه‌ای داشت. جاذبه امام (ره) تمام دنیای اسلام و آحاد مستضعفین جهان را دربرمی‌گرفت و دافعه او در برابر همه مستکبران جهان تعریف می‌شد.

ابوترافی‌فرد افزود: امام خمینی (ره) چهره استکبار با مدیریت آمریکا به مستضعفین جهان معرفی کرد. زیاده‌خواهان جهان که منافع خود را به خطر می‌دیدند از انقلاب در هراس بودند اما پیام امام خمینی (ره) سراسر گیتی را دربرگرفت. امام با دافعه خود مزدوران و قدرتمندان جهان و جبهه استکبار را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: امروز فریاد بلند مردم یمن به گوش می‌رسد که جنایات آل سعود آخرین اقدام آن‌ها در برابر حرکت کوبنده مردم است که کاخ آن‌ها را لرزانده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت 15 خرداد گفت: ملت مبارز ایران در سال 42 این گونه فریاد زدند، فریادی بالنده و برگرفته از قرآن کریم بود.

ابوترافری‌فرد به سه عامل کلیدی در خلق قدرت اشاره کرد و گفت: قدرت ملت یاران سه محور مهم در برداشت. اولین رکن وجود رهبری دارای قدرت،‌صلاحیت، صلابت، شجاعت و تقوا می‌باشد که از حقوق ملت دفاع می‌کند از این رو قوی‌ترین انسان را باید برای زعامت برگزید. امام معصوم نماد قدرت الهی است که در زمان غیبت توانمندترین فرد را باید انتخاب کرد که ریشه در تقوا، علم، تدبیر و شجاعت دارد. نظر سیاسی ولایت فقیه در زمان غیبت معصوم راهنمایی یک ملت است و این رمز قدرت می‌باشد. اقتدار ملت ایران با انتخاب امام و خلص صالح حضرت خامنه‌ای رقم خورد. ولایت فقیه یعنی ولایت عدالت، فقه و علم در جامعه اسلامی.

وی ادامه داد: رکن دوم و رمز اقتدار دینداری و دین‌باوری است. با دین مداری می‌توان با قدرت در برابر دشمن ایستاد، مقاومت کرد و پیروزی در دفاع مقدس را مدیریت نمود.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: دشمن با ماهواره دین‌مداری ملت را هدف قرار داده است. در اینجا مردم باید هشیار باشند، همچنین دولت باید بداند که جامعه دین‌دار تکیه‌گاه او باشد. رسالت دولت دین‌داری و اخلاق است. یک ملت دین‌باور اقتدار لازم در برابر دشمن را دارد.

وی درباره رکن سوم عنوان کرد: راهبرد مهم در پس قدرت آمادگی لازم و ایجاد هراس در دشمنان است تا جرأت حمله و تجاوز به کشور را نداشته باشد. ما باید قدرت دفاعی خود را بالا ببریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و خواستار کاهش هزینه‌های جاری کشور و مدیریت منابع در اعتلای اقتصاد کشور شد.

انتهای پیام

کد N846476

وبگردی