آفتاب

کنترل کردهای سوریه بر مناطقی در حومه شهر حسکه

کنترل کردهای سوریه بر مناطقی در حومه شهر حسکه

در حالی که بیش از سه هزار سوری به دلیل درگیری‌ها میان داعش و کردها از شهر "حسکه" به ترکیه فرار کرده‌اند، نیروهای کرد سوری موفق شدند پس از درگیری‌های شدید با داعش کنترل روستاهایی را در حومه این شهر در دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک مقام ترکیه‌ای اعلام کرد که طی دو روز گذشته حدود 3337 سوری به دلیل درگیری‌ها میان داعش و نیروهای کرد سوری در حومه شهر "حسکه" به ترکیه فرار کردند.

نیروهای کرد در پی تلاش برای عقب راندن تروریست‌ها از شهر "تل أبیض" در استان حسکه سوریه در مرز با شهرک "اکاکالی" ترکیه هستند.

شهر حسکه به طور مشترک توسط ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کرد اداره می‌شود و مدت‌هاست که در مقابل حملات داعش مقاومت می‌کند.

حمله ناگهانی داعش به شهر حسکه روز چهارشنبه با پنج عملیات انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده آغاز شد و این گروه نیروهای زیادی را از استان دیرالزور، رقه و مناطق غربی عراق برای تکمیل عملیات خود برای تصرف حسکه گسیل داشت.

در همین راستا یگان‌های کرد سوریه پس از درگیری‌های شدید با داعش کنترل روستاهای الهایس، حواس، القادریه، دهلیز، زید و سفرنه، در غرب شهرک «مبروکه» و روستاهای مبطوع، ابوحسن، حسین عجیل و عاشان واقع در کوه‌های «کزوان» و روستای «عالیه» در حومه حسکه را در دست گرفتند.

این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شد.

انتهای پیام

کد N846332

وبگردی