آفتاب

ریابکوف: مذاکرات پیشرفت کمی داشته است

ریابکوف: مذاکرات پیشرفت کمی داشته است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیشرفت کمی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه عصر پنج‌شنبه با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 که با حضور معاونان وزرای امور خارجه در وین پایتخت اتریش برگزار شد، گفت: مذاکره‌کنندگان ایران و شش قدرت جهانی نتوانسته‌اند در طول رایزنی‌هایشان در وین به پیشرفت زیادی دست پیدا کنند. بنابراین مذاکرات در سطح کارشناسان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

ریابکوف تصریح کرد: مذاکرات روز پنج‌شنبه برای دستیابی به توافقات قطعی پیشرفت کمی داشته است.

این دیپلمات روس همچنین گفت: ما نمی‌توانیم حتی یک روز را از دست دهیم. بنابراین تصمیم گرفته شد که کارشناسان به رایزنی‌های خود در روز جمعه ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه،‌ چین، انگلیس،‌ فرانسه و آلمان در حالی ادامه دارد که این کشورها کمتر از یک ماه تا ضرب‌الأجل 30 ژوئن برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای جامع فرصت دارند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار تصریح کرد: امیدوارم اگر همه طرف های مذاکره به توافق‌هایی که در لوزان به دست آمده پایبند باشند و برای مشخص ساختن جزئیات این توافقات تلاش کنند می‌توانیم گام های رو به جلویی داشته باشیم و به توافق دست پیدا کنیم. ما در نشستی سه جانبه در مسکو با روسیه و چین درباره راه‌های تسهیل پیگیری روند مذاکرات گفت‌وگو کرده‌ایم و امیدوارم که با اقدام‌های اساسی ایران، روسیه و چین بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام

کد N846285

وبگردی