آفتاب
اراکی:

در مقابل اسلام افراطی و تفریطی، اسلام ناب محمدی قرار دارد

در مقابل اسلام افراطی و تفریطی، اسلام ناب محمدی قرار دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان این‌که «تحجر یک شیوه تحریف اسلام است» گفت: یکی از شیوه‌های تحریف اسلام در زمان ما، همین اسلامی است که از آن به اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نام برده می‌شود که هر دو، چهره یک واقعیت هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگو با شبکه خبر پیرامون ویژگی‌های امام راحل اظهار کرد: مهمترین ویژگی امام راحل فقاهت عمیق ایشان از یک سو و زمان شناسی ایشان از سوی دیگر و شخصیت عامل به علم و باتقوایی ایشان بود.

وی افزود: حضرت امام(ره) آنچه از اسلام و ارزش‌های اسلامی در پیامشان به دیگران اعلام می‌کردند خود در مقدمه کسانی بود که به آن عمل می‌کردند و همین عمل حضرت امام(ره) به ارزش‌های اسلامی، پایبندی به معیارها و تقوای حضرت امام(ره) منشأ اعتماد ریشه داری شد که مردم به حضرت امام(ره) پیدا کردند، تا آن جایی که مردم ایشان را مظهر اسلام، مظهر رسول الله(ص)، مظهر امیرالمومنین(ع) و مظهر سید الشهدا(ع) و پیام اسلام و قرآن دانستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: به نظر من برجسته‌ترین عنصر شخصیتی حضرت امام(ره) همین مسائل است و طبیعتا در نتیجه این فقاهت عمیق و این آشنایی به زبان حکمت موجب شده که شخصیت امام محدود به زمان نباشد و یک شخصیت مقدسی که تنها به عنوان یک چهره مقدس به او بنگریم، نباشد بلکه حضرت امام یک مکتب است.

وی با بیان این‌که «حضرت امام(ره) یک مکتب و مدرسه علمی و عملی است» اظهار کرد: باید این مکتب را شناخت و با توجه به اینکه این مکتب فعالیت خودش را در عمل به اثبات رسانده و همچنین صحت خودش را نشان داده است لذا باید این مکتب را بهتر بشناسیم و سعی کنیم این مکتب را به عنوان خط مشی و چارچوب رفتار اجتماعی و فردی خودمان انتخاب کنیم.

اراکی در پاسخ به سوالی پیرامون اسلام مورد تأیید امام راحل اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما امروز با خطر تحریف اندیشه امام مواجه هستیم یک واقعیت است این تحریف در حقیقت تحریف اسلامی است که حضرت امام منادی آن بود و آن اسلام همان اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به اسلام ناب محمدی افزود: اسلام ناب محمدی یعنی اسلامی که حضرت امیرالمومنین علی (ع) و رهبران اصیل اسلامی مفسر آن بودند نه اسلام تحجر.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان این‌که «تحجر یک شیوه تحریف اسلام است» اظهار کرد: یکی از شیوه‌های تحریف اسلام در زمان ما همین اسلامی است که از آن به اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نام برده می‌شود که هر دو چهره یک واقعیت هستند.

وی افزود: ما امروز به یک تحریفی از چهره اسلام رسیده‌ایم که این تحریف از یک سو اسلام را به افراط و از سویی دیگر به تفریط می‌کشاند.

اراکی با اشاره به تفریط اظهار کرد: تفریط آن است که می‌گوید اسلام مکتبی است که سیاست، اقتصاد و نظام اجتماعی ندارد و اسلام فقط یک دین مربوط به عبادت شخصی و فردی است.

وی افزود: در تفریط اسلام فقط در نماز و عبادت خلاصه می‌شود و اسلام نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ندارد لذا این مکتب یک نوع تحریف است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اسلام افراطی، اظهار کرد: اسلام افراطی دینی است که در پیرامون مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی، روش داعشی و روش وهابیون تندرو که یک چهره خشن و خونریز غیر منعطف از اسلام ارائه می‌کنند، دارد.

وی افزود: گرایش‌های داعشی و وهابی گرایانه که اسلام را با خونریزی و حرکت‌های زشت معرفی می‌کنند و همچنین اسلام لیبرالیستی همه اینها نمادهایی از این تحریف افراطی و تفریطی هستند که در مقابل همه اینها، اسلام ناب محمدی، اسلام رسول‌الله (ص)، اسلام صحابه ناب رسول خدا و اسلام اهل بیت(ع) قرار دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اسلام ناب همان اسلامی است که حضرت امام(ره) به آن دعوت می‌کردند و در حقیقت مفسر این اسلام هم در نظر و هم در عمل بودند. در عمل همین نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و قوانینی که زیر نظر حضرت امام و مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون اساسی و در چارچوب معیارهای اسلامی تدوین شد، می‌باشد و عمل به این قوانین جلوه‌ای از اسلام ناب است.

انتهای پیام

کد N846222

وبگردی