آفتاب
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

عملکرد وزارت اطلاعات باعث ایجاد فضای باز سیاسی شده است

عملکرد وزارت اطلاعات باعث ایجاد فضای باز سیاسی شده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزارت اطلاعات در تامین امنیت انتخابات، سالم‌سازی فضای انتخاباتی و قانون‌مند کردن انتخابات نقشی موثر دارد.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد وزارت اطلاعات، تصریح کرد: وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید عملکرد بسیار مناسبی در تامین امنیت جامعه و جلوگیری از بروز ناامنی‌ها داشته است.

وی افزود: وزیر اطلاعات یکی از چهره‌های سیاسی کشور بوده که سابقه نمایندگی در مجلس هم دارد و به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و جهان آشنایی دارد و عملکرد این وزارت خانه در ایجاد فضای باز سیاسی در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: با باز شدن فضای سیاسی کشور نشاط و امید در جامعه افزایش یافته و مردم احساس می‌کنند که می‌توانند در مدیریت جامعه نقش آفرینی کنند. در این شرایط ضریب همبستگی ملی و امنیت بالا می‌رود. در واقع به جای آنکه از طریق سخت‌افزار به دنبال تامین امنیت بود می‌توان با افزایش اعتماد مردم به افزایش دلبستگی آنها به نظام و مشارکت دادن مردم در اداره امور کشور، به صورت غیرمستقیم به تامین امنیت کشور کمک کرد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در ادامه گفت: اما اگر فضای کشور مسدود شود نارضایتی ایجاد شده و ممکن است در این بین عده‌ای دست به اقداماتی بزنند که امنیت کشور را تهدید کند اما وقتی مردم به نظام دل بسته باشند اجازه چنین فعالیت‌هایی را نخواهند داد. رویکرد وزارت اطلاعات در ایجاد فضای باز سیاسی مثبت بوده است.

راه‌چمنی همچنین با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در انتخابات سال جاری،‌ گفت: وزارت اطلاعات باید به گونه‌ای عمل کند که بهانه به دست دشمنان نظام ندهد زیرا وزارت اطلاعات یکی از مراجعی است که هیات‌های نظارتی و اجرایی شورای نگهبان از آن استعلام می‌کند. وزارت اطلاعات باید در صورت استعلام مدارک لازم را در اختیار مراجع قرار دهد و بر اساس مدارک در مورد افراد قضاوت کند و از غرض‌ورزی شخصی جلوگیری کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ممکن است هیات‌های اجرایی بر اساس اطلاعات غلط حق افراد را در انتخابات از بین ببرند، بنابراین وزارت اطلاعات می‌تواند با دادن اطلاعات دقیق مانع جلوگیری از تضییع حق افراد در دوره انتخابات شود. در این شرایط فضای سالم انتخاباتی ایجاد می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نبود نگاه امنیتی می‌تواند موجب افزایش مشارکت سیاسی شود، گفت: وزارت اطلاعات باید شرایطی را فراهم کند تا احزابی که دارای پروانه قانونی هستند به راحتی به فعالیت سیاسی روی آورند و وزارت اطلاعات باید از آنها حمایت کند. گروه‌های سیاسی وقتی مطمئن شوند که فضای امنی برای فعالیت وجود دارد تشویق می‌شوند که فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N846151

وبگردی