آفتاب

هکرها اطلاعات 4 میلیون نفر از کارکنان دولتی آمریکا را بدست آوردند

هکرها اطلاعات 4 میلیون نفر از کارکنان دولتی آمریکا را بدست آوردند

دولت آمریکا اذعان کرد، هکرها توانسته‌اند به اطلاعات شخصی دست‌کم چهار میلیون نفر از کارکنان فدرال سابق و فعلی آن طی یک حمله سایبری گسترده که گمان می‌رود منشأ آن از چین بوده باشد، دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دپارتمان نیروی انسانی دولت آمریکا موسوم به دفتر مدیریت پرسنل اعلام کرد: در نتیجه این حمله سایبری که ماه آوریل برملا شد، قرار است برای حدود چهار میلیون نفر از پرسنل خود پیام اخطار بفرستند.

این اداره افزود: ممکن است افشاگری‌های بیشتری در این ارتباط انجام شود.

دفتر مدیریت پرسنل دولت آمریکا به مدیریت صدها هزار مجوز امنیتی حساس و تحقیقات مربوط به سوابق درباره کارکنان در هر سال می‌پردازد. هنوز مشخص نیست که آیا این حمله سایبری بر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی بلندپایه و همچنین سازمان‌های اطلاعاتی تاثیر گذاشته است یا خیر.

روزنامه واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات دولت مدعی شدند که هکرهای چینی عامل این حمله سایبری بوده‌اند.

گفته شده که اف‌. بی‌.آی و وزارت امنیت کشور آمریکا تحقیقات در این باره را هدایت می‌کنند. مقامات آمریکا انگیزه این حمله را اعلام نکرده و آن را به کسی نسبت نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N846150

وبگردی