آفتاب
سرکرده جبهه النصره:

شکل گیری ائتلاف کشورهای عربی علیه سوریه بعید است

شکل گیری ائتلاف کشورهای عربی علیه سوریه بعید است

ابو محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره در سوریه ضمن بعید دانستن تشکیل ائتلافی عربی مانند آنچه در مورد یمن شکل گرفته علیه نظام سوریه گفت سران کشورهای عربی به فکر حفظ تاج و تخت خود هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، الجولانی در گفتگو با شبکه الجزیره قطر احتمال وقوع «توفان کوبنده» در سوریه را پایین دانست و دلیل آن را اینگونه ارزیابی کرد که حکام عرب و خلیج فارس به فکر حفظ تاج و تخت پادشاهی خود هستند و ملت ها هیچ ارزشی برای آنها ندارند.

به گفته این سرکرده گروه تروریستی النصره که بیشترین حمایت ها را از جانب کشورهای غربی دریافت کرده، اعراب وابسته به غرب هستند.

سرکرده جبهه النصره در سوریه با انتقاد از آنچه که انحراف جماعت اخوان المسلمین و «کرنش» در برابر غرب خواند، گفت: این عبد الفتاح السیسی نبود که علیه محمد مرسی کودتا کرد بلکه آمریکا بود و السیسی تنها یک ابزار برای این کار بود. وی از اخوان المسلمین خواست مبارزه مسالمت آمیز را کنار گذاشته و سلاح به دست بگیرد.

الجولانی با اشاره به درگیری های شدید داعش در عراق نسبت به سوریه گفت: اکثر رهبران داعش عراقی بوده و سابقه ای طولانی در جنگ دارند. وی در بخش دیگری از این مصاحبه از خشم خود به خاطر گسترش نفوذ ایران در منطقه پرده برداشت و گفت: آمریکا نیز تلاش می کند ایران را به منطقه بکشاند تا این کشور را تبدیل به میدان جنگ کند.

وی رابطه میان نظام اسد و نظام ایران را «رابطه ائتلافی و اتحاد» دانست و گفت: اسد کشور را خودش ساخت سپس با تهران رابطه برقرار کرد، ولی گروه هایی مانند حزب الله ساخته ایران هستند.

به ادعای الجولانی ایران از طریق شبه نظامیان و نه نیروهای رسمی در سوریه حضور دارد و آمریکا منطقه را در اختیار ایران قرار داده است تا جنگ میان کشورهای همسایه صورت گیرد و آنها در نهایت مجبور شوند به دامن آمریکا پناه ببرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846038

وبگردی