آفتاب
آیت الله ممدوحی در گفتگو با مهر:

از نگاه امام(ره)ملتی که تسلیم شود مرده است/ سازش را تعامل ندانیم

از نگاه امام(ره)ملتی که تسلیم شود مرده است/ سازش را تعامل ندانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قاموس فکری و سیاسی امام خمینی(ره) سازش، کوتاه آمدن و عقب نشینی هیچ معنایی ندارد گفت: از نگاه امام(ره) ملتی که در مقابل استکبار کوتاه بیاید ملتی مرده است.

آیت الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگاه امام(ره) به ظرفیت های داخلی و خوداتکایی ملی اظهار کرد: امام  در این زمینه یک فرمول کلی ارائه کردند که همه این مسائل را شامل می شود و آن این است که «ما می توانیم» امروز هم  این فرمول در کلام رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه امام همواره تنفر خود را از جریان استکبارنشان می داد گفت: در قاموس فکری و سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی سازش، کوتاه آمدن و عقب نشینی هیچ معنایی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از نگاه امام (ره) ملتی که در مقابل استکبار کوتاه بیاید ملتی مرده است.

آیت الله ممدوحی با بیان تفاوت های تعامل و سازش در سیاست خارجی از نگاه امام(ره) گفت: تعامل در سیاست خارجی و با کشورهای دنیا زمانی است که خوی استکباری را از طرف مقابل مشاهده نکنیم و هم ما نفع طرف مقابل را بخواهیم و هم او به منافع ما توجه کند در اینجا تعامل معنا چیدا خواهد کرد. نباید سازش در مقابل استکبار را تعامل معنا کنیم.

وی تصریح کرد: درواقع تعامل زمانی با معنا خواهد بود که دو طرف به منافع یکدیگر توجه کنند و اهمیت دهند اما اگر طرف مقابل بخواهد امری را تحمیل کند و ما بپذیریم این می شود سازش که در قاموس امام (ره) این موضوع مردود است.

کد N846031

وبگردی