آفتاب
در پایان گفتگوهای لیبی تاکید شد؛

حل و فصل اختلافات در چارچوب گفتگوهای سیاسی

حل و فصل اختلافات در چارچوب گفتگوهای سیاسی

طرف های شرکت کننده در دور سوم گفتگوهای لیبی که در الجزایر در جریان بود در بیانه پایانی خود از گفتگوهای سیاسی به عنوان تنها راه حل پایان اختلافات در لیبی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رهبران احزاب سیاسی لیبی روز پنجشنبه دور سوم گفتگوهای ملی را در الجزایر با حضور «برناردینو لیون» فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی و «عبدالقادرمساهل» وزیر امور مغرب عربی و آفریقایی الجزایر به پایان رساندند.

شرکت کنندگان در این گفتگوها ضمن محکوم کردن حملات اخیر تروریستی در چندین شهر لیبی، از سلطه داعش بر برخی مناطق ابراز نگرانی کردند. در بیانیه ای که در پایان این نشست صادر شد شرکت کنندگان بر لزوم تحقق خواسته های ملت در راستای توقف خشونت از طریق مشارکت واقعی سیاسی، پایبندی به مبارزه با فساد و دولت شفاف تاکید کردند.

اعضای شرکت کننده در این گفتگوها همچنین از تمامی طرف ها ورود به گفتگوهای مستقیم و محاکمه تمام کسانی که در برابر قطعنامه شورای امنیت در مورد افراد و گروه ها مانع تراشی می کنند را خواستار شدند.

این سومین دور از گفتگوهای لیبی در الجزایر تحت نظارت فرستاده سازمان ملل به شمار می رود که هدف از آن حل و فصل اختلافات برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی است.  گفتنی است الجزایر در ماه های آوریل و مارس گذشته نیز میزبان گفتگوهای گروه های لیبی بود که بیش از 20 شخصیت از رهبران احزاب و فعالان سیاسی لیبی در آن مشارکت داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846003

وبگردی