آفتاب

شغل جدید بلر: مقابله با یهودی ستیزی

شغل جدید بلر: مقابله با یهودی ستیزی

نخست وزیر پیشین انگلیس پس از کناره‌گیری از سمتش به عنوان فرستاده ویژه صلح خاورمیانه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که می‌خواهد نقش جدیدی را برای مقابله با یهودی ستیزی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس قرار است رئیس شورای اروپایی" آشتی و تحمل" شود که کمپین‌هایی برای توقف اعمال تبعیض‌آمیز علیه یهودیان برگزار می‌کند و انکار هولوکاست را یک اقدام مجرمانه می‌داند.

بلر و موشه کانتور، تاجر یهودی متولد روسیه در مقاله‌ای مشترک در روزنامه تایمز با اعلام مسئولیت جدید بلر نسبت به رشد یهودی ستیزی در جامعه جهانی هشدار دادند.

این دو در سرمقاله مشترک خود نوشتند: یهودی ستیزی تنها مشکل یهودیان نیست بلکه مشکل تمامی جامعه است و باید با آن مقابله کرد. کشورهای جهان، سازمان‌های بین‌المللی و دیگر فعالان باید با یکدیگر با انزجار و عدم تحمل در قبال یهودیان همکاری داشته باشند. اگر ما اجازه دهیم که دشمنانمان کار خود را انجام دهند پیروز نخواهیم شد.

بلر از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه گروه چهارجانبه شامل سازمان ملل، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و روسیه پس از 8 سال فعالیت در راستای تحقق صلح خاورمیانه استعفا کرد.

انتهای پیام

کد N845798

وبگردی