آفتاب

آمریکا یک میلیون دلار اموال مصادره‌ شده را به فیلیپین بازگرداند

آمریکا یک میلیون دلار اموال مصادره‌ شده را به فیلیپین بازگرداند

واشنگتن بیش از یک میلیون دلار از اموال مصادره شده یک ژنرال اخراجی دولت فیلیپین را به این کشور بازگرداند.

واشنگتن بیش از یک میلیون دلار از اموال مصادره شده یک ژنرال اخراجی دولت فیلیپین را به این کشور بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ گولدبرگ، سفیر آمریکا در فیلیپین چکی به مبلغ 38 / 1 میلیون دلار را به کنچیتا کارپیو مورالس، یکی از مقام‌های ارشد دولت فیلیپین که مقام‌های متهم به فساد دولت مانیل را تحت پیگرد قرار می‌دهد، داد.

این مبلغ از دارایی‌های مصادره شده ژنرال اخراجی ارتش دولت فیلیپین به نام کارلوس گارسیا است که متهم است ثروت‌های به دست آورده از طریق راه‌های غیرقانونی را در آمریکا پنهان کرده است.

این ژنرال اخراجی ارتش فیلیپین به فساد مالی، پولشویی و کمک به سرقت منابع مالی ارتش این کشور که برای تامین حقوق سربازان، خرید تسلیحات و تجهیزات ضربتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، متهم شده است.

فساد در داخل ارتش فیلیپین به مساله‌ای بسیار وحشتناک بدل شده و در سال‌های اخیر باعث اخراج بسیاری از سربازان و مقام‌های ارشد ارتش این کشور شده است.

فیلیپن یکی از ضعیف‌ترین ارتش‌های آسیا را در اختیار دارد وعلت آن کمبود تجهیزات و منابع مالی است.

مقام‌های آمریکایی به دولت فیلیپین در گذشته کمک کرده‌اند تا اشخاص برجسته دولت مانیل را که به فساد و سایر جرایم متهم هستند تحت پیگرد قرار دهند که از جمله آنها می‌توان به فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق فیلیپین اشاره کرد که در جریان ناآرامی‌های سال 1986 از کار برکنار شد.

مبلغ بازگردانده شده به دولت فیلیپین شامل فروش دارایی‌های مصادره شده ژنرال اخراجی ارتش فیلیپین در نیویورک می‌شود.

بازرسان آمریکایی و فیلیپینی اعلام کردند که این ژنرال مبالغ بسیار زیادی را پولشویی کرده و از طریق راه‌های غیرقانونی پول‌هایی را به دست آورده و آنها را در آمریکا مخفی کرده است که از آن جمله می‌توان به خرید املاکی در ایالات مختلف آمریکا اشاره کرد.

سفیر آمریکا در فیلیپین همچنین اشاره کرد مقابله با فساد دولتی چالشی است که بسیاری ازکشورهای جهان از جمله آمریکا با آن مواجه هستند و مقابله با این چالش بسیار اهمیت دارد. چون تضمین کننده اعتماد مردمی به یکپارچگی و صداقت ماموران دولتی محسوب می‌شود.

در ژانویه 2012 آمریکا مبلغ 100 هزار دلار از اموال مصادره شده مقام‌های فیلیپینی در آمریکا را به دولت مانیل بازگرداند.

انتهای پیام

کد N845749

وبگردی