آفتاب

حمله به کمپین انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه

حمله به کمپین انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه

در حمله مهاجمان مسلح ناشناس به مینی بوس کمپین انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در جنوب شرقی ترکیه راننده اتوبوس کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حمله مهاجمان مسلح ناشناس به مینی بوس کمپین انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در جنوب شرقی ترکیه راننده اتوبوس به قتل رسید.

منابع امنیتی ترکیه از تیراندازی مکرر به این مینی بوس خبر دادند و قتل راننده آن را ۲۰۰ متر جلوتر از وسیله نقلیه و بر اثر تیراندازی مستقیم به وی اعلام کردند.

مسئولین حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه اعلام کردند که این اولین حمله به فعالیت های این حزب در رقابت های انتخابات اخیر نبوده است. در انفجار هم زمان چندین بمب در دفاتر این حزب در دو شهر جنوبی ترکیه در اوسط ماه گذشته ۶ نفر زخمی شده بودند.

رویترز در ادامه از تلاش های حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه برای اولین بار با هدف به دست آوردن ۱۰% آراء در انتخابات یکشنبه ۷ ژوئن (۱۷ خردادماه) در این کشور خبر داد و گفت در صورت موفقیت، این حزب به رقیب اصلی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه مبدل خواهد شد.

حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری «رجب طیب اردوغان»، از سال ۲۰۰۰ در این کشور در رأس قدرت قرار دارد.

در این انتخابات۵۶ میلیون شهروند ترکیه ای واجد شرایط برای انتخاب ۵۵۰ نماینده پارلمان به پای صندوق های رای می روند. به نوشته روزنامه حریت ترکیه، این مهم ترین انتخابات پارلمان ترکیه از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون به شمار می رود.

کد N845698

وبگردی