آفتاب

رایزنی مرکل و سیسی در خصوص امنیت اسرائیل

رایزنی مرکل و سیسی در خصوص امنیت اسرائیل

رئیس جمهوری مصر در جریان سفر خود به آلمان و دیدار با صدراعظم این کشور در خصوص مساله مبارزه با تروریسم و حقوق بشر بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو فرانسه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سفر خود به آلمان و در جریان کنفرانس خبری‌اش با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در خصوص اوضاع نهادهای حقوق بشر در مصر، مساله اعدام، همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور و اوضاع جاری در منطقه سینای مصر و تاثیرات آن بر امنیت رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کردند.

مرکل عنوان داشت که ما از مصر که دستاوردهای زیادی در تحقق ثبات در منطقه سیناء در رویارویی با گروه‌های تروریستی داشته حمایت نظامی می‌کنیم. در جریان این دیدار در خصوص تاثیرات اوضاع جاری در منطقه سیناء بر امنیت اسرائیل بحث و تبادل نظر کردیم.

در خصوص حقوق بشر نیزمرکل عنوان داشت: امیدواریم مسائل مربوط به حقوق بشر در مصر هرچه سریعتر حل و فصل شود ما شاهد آن هستیم که برخی نهادهای آلمانی در مصر ممنوع الفعالیت شدند و باید این مسائل حل و فصل شود.

مرکل همچنین عنوان داشت که در جریان نشست با سیسی در خصوص مساله فلسطین بحث و تبادل نظر کرد اما سیسی در کنفرانس خبری خود به آن اشاره‌ای نکرد.

سیسی نیز عنوان داشت که اگر ملت مصر و تظاهرات میلیونی آنها برای مبارزه با تندروی‌های مذهبی نبود مصر نیز مانند دیگر کشورها تبدیل به کشوری می‌شد که ملت آن آوارگانی سردرگم بودند اما این مساله هرگز رخ نخواهد داد.

در این کنفرانس خبری رئیس جمهوری مصر عنوان داشت که اوضاع جاری در مصر بسیار سخت است و مساله تروریسم که با آن مواجه هستیم نه تنها خطری برای ما بلکه برای اروپا و جهان نیز به شمار می‌آید و ما برای حل این مشکل به کمک نیاز داریم.

سیسی تاکید کرد: در خصوص مساله حکم اعدام محمد مرسی،‌رئیس جمهوری مخلوع مصر نیز باید بگویم که وی به صورت دموکراتیک انتخاب شد اما ملتی که به وی رای دادند علیه او انقلاب کردند و دوست ندارم در خصوص احکام صادره از سوی سیستم قضایی مصر اظهارنظر کنند.

دو طرف همچنین در خصوص همکاری‌های اقتصادی صحبت کردند.

انتهای پیام

کد N845615

وبگردی