آفتاب

اظهارنظر سرگئی لاوروف دربارۀ توافق هسته‌ای

اظهارنظر سرگئی لاوروف دربارۀ توافق هسته‌ای

ایرنا نوشت:

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هیچ مانعی برای پایان موفق مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: در صورتی که تمام شرکت کنندگان در مذاکرات به چارچوب های سیاسی توافق شده در لوزان سوییس پایبند باشند هیچ مانعی در پایان موفقیت آمیز مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که فردا پنجشنبه در حاشیه اجلاس شانگهای با عنوان «امنیت و ثبات در منطقه» با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد نتایج مذاکرات هسته ای ایران گفتگو و تبادل نظر می کند.

لاوروف گفت: پیشرفت در مذاکرات کاملا مشهود است. هنوز این مذاکرات به پایان نرسیده است اما در آن رو به جلو حرکت می کنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد، وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز چهارشنبه در نشست خود در مسکو برای ارتقاء سطح ایران در این سازمان توافق کردند.

وی گفت: در این نشست درخواست ایران را برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای بررسی کردیم. ایران از سال 2005 بطور فعال در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو ناظر شرکت دارد.

لاوروف خاطرنشان کرد: تمام شرکت کنندگان در نشست امروز وزیران سازمان همکاری شانگهای با افزایش سطح ایران در این سازمان با توجه به کسب توافق جامع در مورد برنامه هسته ای موافقت کردند.

سازمان همکاری های شانگهای سازمانی بین دولتی و بین المللی است که 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین و با حضور کشورهای قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان و هند به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند و در اجلاس آن شرکت می کنند.

5252

کد N845520

وبگردی