آفتاب
جان آلن:

نابودی «تفکر داعشی» یک نسل یا بیشتر زمان می برد

نابودی «تفکر داعشی» یک نسل یا بیشتر زمان می برد

مسئول هماهنگی عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت که این گروهک تروریستی مشکل عراق یا سوریه نیست بلکه یک مشکل منطقه ای است که ممکن است ابعاد جهانی به خود گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جان آلن ژنرال بازنشسته آمریکایی در کنفرانس مطبوعاتی که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد اعتراف کرد که پیروزی بر گروه افراطی داعش به زودی در دسترس نیست و نابودی «تفکر داعشی» نیاز به یک نسل زمان یا بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه رشد گروهک داعش دارای پیامدهای جهانی است و اگر مهار نشود مانع از پیشرفت بشریت می شود، افزود: در حال حاضر مسئله حائز اهمیت این است که تمام گروه های مخالف داعش در عراق تحت کنترل دولت عراق باشند.

مسئول هماهنگی عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش با بیان اینکه ممانعت از ورود تروریست های خارجی تنها وظیفه ترکیه نیست، یادآور شد که مرزهای ترکیه با سوریه و عراق آخرین خط دفاعی است.

در خبری دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که درصدد تغییر استراتژی خود در مبارزه با داعش در آینده ای نزدیک نیست بلکه می خواهد استراتژی فعلی را بهبود بخشد. جاش ارنست سخنگوی دولت آمریکا تاکید کرد که اوباما با تیم مسئول در امنیت ملی آمریکا راه های بهبود استراتژی مقابله با داعش را بررسی خواهد کرد.

در تحولی دیگر دبیر کل پلیس بین الملل (اینترپل) اعلام کرد که این سازمان موفق شده است هویت بیش از 4 هزار تروریست خارجی که به گروه های جهادی در مناطق مورد نزاع به ویژه در عراق و سوریه پیوسته اند را شناسایی کند. وی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر بارسلونای اسپانیا گفت: در سپتامبر 2014 اینترپل توانست حداقل هویت 900 تروریست خارجی را شناسایی کند اما امروز هویت بیش از 4 هزار تروریست خارجی که به گروه های جهادی پیوسته اند، توسط پلیس بین الملل شناساسی شده است.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N845487

وبگردی