آفتاب

مقایسه چین با نازی ها از سوی رییس جمهوری فیلیپین

مقایسه چین با نازی ها از سوی رییس جمهوری فیلیپین

رییس جمهوری فیلیپین در جدیدترین تنش ها در خصوص جنوب دریای چین، پروژه پکن برای احیای زمین و ساخت جزایر مصنوعی را با پروژه های رایش سوم در آلمان مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنگینو آکینو که در ژاپن به سر می برد در جریان یک سخنرانی گفت: من یک دانش آموز مبتدی در رشته تاریخ هستم اما به شما یادآوری می کنم که چگونه آلمانی ها آب را می آزمودند و چه پاسخی از سوی دیگر قدرت های اروپایی به آنها داده شد.

وی افزود: اگر کسی هیتلر را در زمانی که اقدام به آزمودن آب های اروپایی کرده بود، متوقف می کرد و همان موقع آلمانی ها را متوقف می کردند، آیا ما بازهم شاهد جنگ جهانی دوم بودیم؟

این سخنرانی به طور مشخص چین را هدف قرار داده بود که با فیلیپین بر سر مالکیت جزایر استراتژیک اسپرتلی در جنوب دریای چین اختلاف دارد. سال گذشته نیز آکینو اظهارات مشابهی را در خصوص سیاست دولت چین درباره پروژه احیای مجدد دریا و ساخت جزایر مصنوعی بیان کرد.

بر این اساس سیاست دولت چین در ساخت جزایر مصنوعی با مخالفت بسیاری از کشورهای منطقه و همچنین آمریکا روبه رو شده است. در همین حال رسانه های رسمی دولت چین در واکنش به این اظهارات آکینو را سیاستمداری مبتدی توصیف کردند که هم تاریخ و هم واقعیت را نادیده می گیرد.

همچنین هائو پیونگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به این اظهارات گفت: من عمیقا از این اظهارات بی پایه و اساس شگفت زده شده و متاسف هستم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N845481

وبگردی