آفتاب

نجات بیش از 700 مهاجر در سواحل غربی میانمار

نجات بیش از 700 مهاجر در سواحل غربی میانمار

نیروی دریایی میانمار بیش از 700 مهاجر را در ساحل غربی این کشور واقع در مرزهای بنگلادش نجات داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مسئول محلی در منطقه «مونگداو» در نزدیکی بنگلادش گفت که بعد از 6 روز کشتی مهاجران را در خلیج بنگال یافته اند. پیش از این واشنگتن اعلام کرده که سرنوشت این مهاجران سرگردان را بعد از بروز بحران مهاجران در جنوب شرق آسیا از نزدیک دنبال می کند.

در همین رابطه «آن ریچارد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: شرایط را از نزدیک دنبال می کنیم و می خواهیم مطمئن شویم که با این افراد بی گناه به صورت صحیح برخورد می شود. وی با اشاره ای تلویحی به مجازات احتمالی در صورت کوتاهی در برخورد با مهاجران، افزود: میانمار مسئول حوادث پیش آمده برای کشتی حامل مهاجران خواهد بود.

همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از دولت میانمار خواست تبعیض علیه اقلیت روهینگیا را متوقف کرده و آنها را به رسمیت شناختن بشناسد. طبق این گزارش هنوز ملیت این مهاجران که 608 نفر از آنها مرد، 74 نفر زن و 45 نفر کودک هستند، مشخص نشده است، ولی مسئولان میانمار می گویند که اکثریت آنها بنگلادشی هستند و از اقلیت مسلمان روهینگیا که دولت میانمار آنها را به رسمیت نمی شناسد، نیستند.

گفتنی است اقلیت روهینگیا مردمی مسلمانند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. بنا بر اعلام سازمان ملل روهینگیا جزو تحت ستم‌ترین اقلیت‌ها در جهان است. این مردم ۴ درصد کل جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N845462

وبگردی