آفتاب

انتقاد کرملین از مرکل درخصوص استفاده از واژه "الحاق" برای کریمه

انتقاد کرملین از مرکل درخصوص استفاده از واژه "الحاق" برای کریمه

سخنگوی کرملین اعلام کرد واژه "الحاق" که مرکل به جای "اتحاد مجدد" روسیه و کریمه استفاده کرده است، واژه نادرستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: اگر حافظه‌ام درست یاری کند، خانم مرکل در بیانیه‌ای مرتکب یک اشتباه لفظی شده و از واژه "الحاق" به جای "پیوستن" استفاده کرده است. این واژه (الحاق) نادرست است.

پسکوف گفت که این مسئله "اتحاد مجدد کریمه با روسیه بوده است که داوطلبانه و در چارچوب قانون صورت گرفته است". "این تصمیم در یک رفراندوم و توسط مراجع قانونگذار مشروع کریمه گرفته شد که به طور قانونی تشکیل شده و فعالیت می‌کنند."

وی گفت: به همین علت است که از نظر ما واژه "الحاق" نمی‌تواند به هیچ‌عنوان اینجا استفاده شود و ما آن را واژه نادرستی می‌دانیم.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اخیرا در مقاله‌ای در خصوص تهدیدات اصلی که جامعه جهانی با آن مواجه است، به اتحاد مجدد کریمه و روسیه اشاره کرده است.

مرکل در مقاله خود آورده است: چه کسی می‌تواند باور کد که این مساله امکان‌پذیر باشد. 25 سال پس از پایان جنگ سرد، که نظم صلح اروپا با الحاق کریمه در سایه‌ای از شک و ابهام قرار گیرد.

پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد که حمایت اتحادیه اروپا از کودتای دولت اوکراین نظم جهانی را نقض کرده نه اتحاد مجدد روسیه با کریمه.

انتهای پیام

کد N845357

وبگردی