آفتاب

دیدار جعجع وعون پس از ۲۷ سال/همگرایی نیروهای لبنانی و جریان آزاد

دیدار جعجع وعون پس از ۲۷ سال/همگرایی نیروهای لبنانی و جریان آزاد

دو نامز اصلی انتخابات ریاست جمهوری لبنان با یکدیگر دیدار کرده و بر لزوم انتخاب رئیس جمهوری قوی برای لبنان در شرایط مطلوب تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، جریان ملی آزاد لبنان به ریاست «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که در دیدار عون با «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و نامزد مورد حمایت ۱۴ مارس در انتخابات ریاست جمهوری لبنان دو طرف بر لزوم انتخاب رئیس جمهوری قوی در لبنان در شرایطی مطلوب تاکید داشتند.

دو طرف در این دیدار همچنین بر لزوم ایجاد برابری حقیقی در قانون انتخابات لبنان تاکید کردند.

پایبندی بر سیاست خارجی مستقل لبنان بر اساس منافع این کشور و محافظت از مرزها بویژه در مرزهای مشترک لبنان و سوریه و جلوگیری از سوء استفاده از لبنان برای ارسال تسلیحات و تروریستها به مناطق دیگر تاکید کردند.

جعجع پس از این دیدار با عون در منزل شخصی وی گفت: دلیل اصلی حضورم در اینجا همگرایی دو حزب نیروهای لبنانی و جریان ملی آزاد لبنان است و این نشست سرآغاز مذاکرات و رایزنیهای مشترک است نه پایان آن .

وی همچنین با اشاره به طرح عون درخصوص برگزاری همه پرسی برای آگاهی از خواست مردم در جریان انتخاب ریاست جمهوری از این طرح استقبال کرد و اعلام کرد که این امر باید در چارچوب قانون صورت بگیرد.

عون نیز این دیدار را بسیار مثبت ارزیابی و اعلام کرد که این هدیه ای است برای مسیحیانی که درخصوص وضعیت لبنان نگران هستند.

 فرانس ۲۴ اعلام کرد که عون و جعجع اولین بار است که طی ۲۷ سال گذشته به صورت رسمی با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش مهر، لبنان حدود یک سال است که شاهد خلاء ریاست جمهوری است و اعضای پارلمان با وجود برگزاری بیش از ۲۰ نشست تاکنون نتوانسته اند در انتخاب ریاست جمهوری جدید لبنان موفق شوند.

کد N845265

وبگردی