آفتاب

تصویب طرح محدود کردن شنود مکالمات تلفنی در سنا

تصویب طرح محدود کردن شنود مکالمات تلفنی در سنا

مجلس سنای آمریکا با 67 رای موافق در برابر 32 رای مخالف طرح جنجالی محدود کردن شنود مکالمات تلفنی توسط دولت این کشور را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرح شنود مکالمات تلفنی جنجالی ترین طرح دولتی آمریکاست که توسط آژانس امنیت ملی این کشور از زمان حملات 11 سپتامبر در سال 2001 به اجرا در آمده است.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر این طرح را که به برنامه های کلیدی امنیت ملی این کشور اختیارات مجددی برای این کار می دهد تصویب کرده بود. با این حال اين طرح با عنوان قانون آزادي آمريكا بوده و راه را براي تداوم شنود توسط آژانس هاي امنيت ملي اين كشور باز مي گذارد.

با توجه به اینکه تلاش های جمهوریخواهان برای اصلاح این طرح با شکست مواجه شد، این طرح با تصویب سنا برای امضای باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به کاخ سفید ارسال خواهد شد.

به دنبال تصویب این طرح در سنا، اوباما با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: خوشحالم كه بالاخره سنا اين طرح را تصويب كرد كه هم از آزادي هاي مدني و هم امنيت ملي ما محافظت مي كند. وی افزود در اولين فرصت آن را امضا خواهد كرد. گفتنی است افشای شنود مکالمات شهروندان آمریکایی با اتباع خارجی به یکی از رسوایی های دولت این کشور تبدیل شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N844914

وبگردی