آفتاب

لاوروف: دیدار «جان کری» در راستای عادی سازی روابط بود

لاوروف: دیدار «جان کری» در راستای عادی سازی روابط بود

وزیر امورخارجه روسیه گفت که سفر همتای آمریکایی وی به سوشی، بازگشت روابط دو کشور به گذشته نبوده، بلکه در راستای عادی سازی روابط آمریکا و روسیه قلمداد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، وزیر امورخارجه روسیه گفت که سفر همتای آمریکایی وی به سوشی، بازگشت روابط دو کشور به گذشته نبوده، بلکه در راستای عادی سازی روابط  آمریکا و روسیه قلمداد می شود.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز در مصاحبه ای با بلومبرگ آلمان درباره سفر جان کری همتای آمریکایی خود در ۱۲ ماه می سال جاری (22 اردیبهشت) به  سوشی گفت که این سفر بازگشت روابط روسیه و آمریکا به حالت گذشته نبوده و فقط برای عادی سازی روابط دو کشور بوده است.

این دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: به نظر من باید واقع نگر باشیم. رییس جمهور پوتین با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا هر از چند گاهی به صورت تلفنی گفتگوهای واقع گرایانه ای دارند. آنها به مذاکره پیرامون زمینه های همکاری مشترک در حوزه های مورد منافع طرفین گفتگو می کنند.

وی در ادامه افزود: من تمامی این دیدارها و مذاکرات را تحقق نیاز برای عادی سازی روابط و تلاش طرفین در این خصوص قلمداد می کنم.

لاوروف بر تداوم ارتباطات منظم میان واشنگتن و مسکو برای ارزیابی دائمی تحولات تأکید کرد.

جان کری ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری، پس از دیدار با مقامات روسیه بر اهمیت حفظ ارتباط میان دو کشور تأکید کرد. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مذاکرات خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور را «صریح» عنوان نموده بود.

کد N844834

وبگردی