آفتاب
وزیر راه خبر داد:

مجوز ۹ ایرباس جدید برای ناوگان هوایی/کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک

مجوز ۹ ایرباس جدید برای ناوگان هوایی/کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مجوز خرید ۹ ایرباس جدید برای یکی از شرکتها در دست اقدام است، گفت: ترخیص کالای تجار از گمرکات به ۶۵ ساعت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی عصر امروز در حاشیه بازدید از سامانه جامع گمرکی گفت: با استفاده از این سیستم جامع، کالاهای تجار در کمتر از ۶۵ ساعت از گمرک ترخیص می شود، در حالی که پیش از این مدت زمان ترخیص کالا به حدود ۳۰ روز نیز رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: استفاده از سامانه جامع امور گمرکی به صورت الکترونیکی دز تسهیل تجارت و ترانزیت کالا بسیار تاثیرگذار است. به منظور استقرار سیستم یکپارچه نظام حمل و نقل در حوزه تجارت کشور این سامانه باید در بخش های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی وصل شود تا ترانزیت کالا در سطح کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

آخوندی خواستار وصل این سیستم به سامانه های گمرک کشورهای همسایه شد و افزود: سیستم پنجره مشترک با کشورهای همسایه می تواند در مبادله اطلاعات کالا بین گمرکات دو کشور به سهولت انجام شود تا کالا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد.

وی ادامه داد: در این سیستم تاجر از تمام مراحل نقل و انتقال کالای خود مطلع می شود و به راحتی می تواند کالای خود را در مسیرهای مشخص ردیابی کند و چون اطلاعات کالا در تمام گمرکات به صورت یکسان قابل دسترسی است، دیگر نیازی به بازرسی های مجدد وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: استفاده از این سیستم سبب می شود که خزانه کشور از آخرین دریافتی های حقوق گمرکی که به خزانه وارد شده آگاه شود. همچنین باعث می شود هیچ ارتباطی بین ارزیابی کننده کالا و صاحبان کالا به وجود نیاید که این مسئله از فساد گمرکی در کشور جلوگیری می کند.

آخوندی درباره خرید ۹ فروند ایرباس جدید توسط یکی از شرکتهای هواپیمایی گفت: دریافت مجوز پرواز برای هواپیماهای یادشده در دست اقدام است که به محض صدور مجوز آن، هر ۹ فروند از این هواپیما می توانند در مسیرهای مختلف پرواز کنند.

کد N844755

وبگردی