آفتاب

مدیرعامل ستاد دیه: 85 درصد محکومان غیرعمد زیر 35 سال هستند

مدیرعامل ستاد دیه: 85 درصد محکومان غیرعمد زیر 35 سال هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور در بازدید از زندان مرکزی اراک گفت: 85 درصد زندانیان غیرعمد کل کشور را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با هدف رسیدگی به نحوه تشکیل پرونده‌های مددجویان غیرعمد و استماع مشکلات این زندانیان، مدیرعامل ستاد دیه کشور در بازدید یک ساعته خود از اندرزگاه محکومان غیرعمد و بند نسوان زندان مرکزی اراک با تعدادی از این محکومان غیرعمد به گفت‌وگو پرداخت.

سید اسدالله جولایی که به منظور شرکت در جلسه معارفه رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی به اراک سفر کرده، در این بازدید به آخرین اقدامات این نهاد مردمی در راستای آزادی حداکثری زندانیان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال اشاره کرد و افزود: در این محدوده سنی هم اکنون ۷۱۵ زندانی مرد و ۵ زندانی زن در سراسر کشور وجود دارند که ۷۵ درصد از این افراد را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: ۲۰ درصد از این افراد را بدهکاران مهریه و نفقه و ۵ درصد را نیز محکومان دیه ناشی از تصادفات شامل می‌شوند که در مجموع برای آزادی این جمعیت 720 نفر، مبلغی معادل ۲۵۲ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیرعامل ستاددیه کشور خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد زندانیان غیرعمد کل کشور را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند که بسیاری از این افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه یا بدهی راهی زندان شده‌اند.

در این بازدید جمشیدی، مدیرکل زندان‌ها و مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان نیز ضمن تشریح آمار عددی مددجویان غیرعمد گفت: امیدواریم با همت خیرین تا پایان هفته تمامی زندانیان واجد شرایط رده سنی ۱۸ تا ۲۵ را از بند زندان‌های استان مرکزی رهایی بخشیم.

انتهای پیام

کد N844692

وبگردی