آفتاب

رئیس پارلمان عراق عازم اروپا و آمریکا شد

رئیس پارلمان عراق عازم اروپا و آمریکا شد

رئیس پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) سفر خود را به کشورهای اروپایی و آمریکا با هدف دستیابی به حمایت بین‌المللی برای جنگ عراق علیه داعش آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدی البلد، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق امروز به منظور مذاکره با مقامات خارجی درخصوص مسائل امنیتی و ثبات عراق، کسب حمایت بین‌المللی برای بغداد در جنگ علیه تروریست‌های داعش و همچنین حمایت پرونده انسانی مربوط به پناه دادن آوارگان در داخل و خارج عراق و بازسازی مناطقی که در نتیجه عملیات تروریستی و نظامی خسارت دیده‌اند، عازم اروپا شد.

قرار است جبوری در جریان این سفرها به واتیکان رفته تا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و اسقف، پل ریچارد گالاگر، وزیر خارجه این کشور و کاردینال توران،رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان در واتیکان دیدار کند.

رئیس پارلمان عراق بعد از واتیکان عازم بروکسل، پایتخت بلژیک خواهد شد تا با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص آغاز طرح کمک‌های بشر دوستانه به عراق و بازسازی مناطقی که در نتیجه عملیات تروریستی و نظامی عراق آسیب دیده‌اند به بحث و تبادل نظر بپردازد.

جبوری در پایان سفرهای خود به کشورهای خارجی عازم آمریکا خواهد شد تا با مقامات آمریکایی در خصوص مساله امنیتی و راه‌های افزایش حمایت ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش از طریق افزایش کمک‌های تسلیحاتی، آموزشی برای تسریع جنگ علیه داعش و بازگرداندن امنیت و ثبات به عراق به بحث و تبادل نظر بپردازد.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات‌هایی از استان‌های الانبار و نینوا به شکل جداگانه به واشنگتن سفر و در جریان این سفر با مقامات آمریکا در خصوص مسائل امنیتی، سیاسی و راه‌های مبارزه با تروریسم و جنگ علیه داعش گفتگو کردند.

انتهای پیام

کد N844658

وبگردی