آفتاب

رهبر استقلال‌طلب تایوان خواهان مذاکرات بیشتر با چین

رهبر استقلال‌طلب تایوان خواهان مذاکرات بیشتر با چین

رهبر اپوزیسیون تایوان که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، روابط باثبات‌تر و مستحکم‌تر با چین را خواستار شده و همزمان از دولت آمریکا و رهبران تجاری خواسته است تا به تایوان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ-ون، رهبر حزب استقلال‌طلب تایوان موسوم به حزب ترقی‌خواه دموکراتیک (DPP) است که در سفری 12 روزه عازم آمریکا شده است. وی در جریان سفر خود به شش شهر آمریکا سفر می‌کند تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه 2016 اندکی حمایت بیشتر جلب کند.

دولت چین نگاهی مردد به حزب استقلال‌طلب تایوان دارد و نگرانی پکن سال‌ گذشته در پی جنبش هزاران نفری "اشغال" در تایوان بیشتر شد. این معترضان در اعتراضاتی بی‌سابقه محوطه اطراف پارلمان تایوان را اشغال کردند تا اعتراض خود به معاهده تجاری و برقراری روابط بازرگانی نزدیکتر میان این جزیره و چین را نشان دهند.

تسای اینگ-ون امروز (سه‌شنبه) با انتشار مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ما خواستار روابطی مستحکم‌تر و پایدارتر با چین هستیم و این هدف اصلی در دولت آتی من خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید راه‌های ارتباطی بازی میان رهبری چین و مردم تایوان وجود داشته باشد. علاوه بر این باید گفت که تحصن گسترده در مقابل پارلمان نیز نتیجه احساسات شهروندان محلی بود که دولت چین آنها را درباره آینده تایوان از دور گفت‌وگوها خارج کرده بود.

این اعتراضات در ابتدا از سوی جوانان تایوانی‌ آغاز شد که نسبت به نیات خودکامه چین درباره حکومت دموکراتیک جزیره تایوان بدبین بودند. در ادامه این اعتراضات، ملی‌گرایان حزب حاکم در انتخابات محلی ماه نوامبر به پیروزی دست یافتند.

انتهای پیام

کد N844602

وبگردی