آفتاب
سلیمانپور:

نظریه وحدت اسلامی امام (ره) نظام سلطه را به چالش کشاند

نظریه وحدت اسلامی امام (ره) نظام سلطه را به چالش کشاند

مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه گفت: نظریه وحدت اسلامی امام (ره) نظریه قابل اتکا برای جهان اسلام بوده که نظام سلطه را نیز به چالش کشاند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی سلیمانپور در نهمین همایش امام خمینی (ره) و سیاست خارجی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر این باور بودند که با خروج بلوک‌های قدرت از عرصه جهانی جنبش‌های استقلال‌خواهی جهان نفسی تازه می‌کشند، گفت: نفی نظام‌های حاکم بر جهان با گفته‌های امام خمینی (ره) مبنی بر استقلال نظری و عملی جوامع بشری محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نظریات جدیدی را در جهان ارائه کردند. طبق مدلی که امام (ره) برای نحوه اداره جوامع توسط حکومت‌ها ارائه کردند با برقراری وحدت اسلامی بین جوامع مسلمان، کشورها دیگر اجازه سلطه بیگانه بر جوامع خود را نخواهند داشت و طبق همین برنامه جهان اسلام به سمت پیشرفت و شکوفایی گام برمی‌دارد.

مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه با اشاره به نظریه مردم‌سالاری دینی امام خمینی (ره)، تاکید کرد: یکی دیگر از نظریات کاربردی امام (ره) مردم‌سالاری دینی است که مبانی اصلی آن بر اساس فرهنگ و مذاهب درون منطقه و به واسطه دستاوردهای جوامع بشری شکل گرفته است و مدل کم‌نظیری از نحوه مدیریت جامعه محسوب می‌شود.

سلیمانپور در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل همواره مردم جوامع اسلامی را خطاب قرار می‌دادند و تاکید ایشان بر افزایش سطح آگاهی ملت‌ها نسبت به محیط داخلی و بین‌المللی آنها بود. همچنین ایشان اصلی‌ترین هدف خود را مقابله با تفکر صهیونیستی در تمام اشکال آن قرار داده بودند چرا که مبنای صهیونیسم همواره اشغالگری است.

انتهای پیام

کد N844569

وبگردی