آفتاب
در مراسم رونمایی از کتاب امام بزرگوار ما؛

حجت‌الاسلام زائری: با شعار و فریاد و داد و بیداد نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد

حجت‌الاسلام زائری: با شعار و فریاد و داد و بیداد نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد

در مراسم رونمایی از کتاب«امام بزرگوار ما» این موضوع مورد توجه قرار گرفت که با شعار و فریاد و داد و بیداد نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد. کسانی که باید انقلاب را حفظ کنند همین جوانانی هستند که امام(ره) را ندیدند و ایشان را درک نکردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین زائری در آیین رونمایی از کتاب امام بزرگوار ما (کتابی شامل بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از سال 69 تا سال 93)، گفت: مهم‌ترین مساله در باورهای دینی ما معرفت و شناخت است و اساس ارتباط با امام(ره) معرفت است.

وی افزود: کسانی بودند که امام راحل را ندیدند اما با امام زندگی می‌کنند. کسانی هم بودند که با امام زندگی کرده‌اند اما ممکن است فاصله‌های طولانی با ایشان داشته باشند بنابراین اینکه امام را درست بشناسیم مهم‌ترین مساله امروز ماست.

معاون فرهنگی و هنری مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: گاهی امام را طوری معرفی می‌کنند که گویی ایشان شخصیتی بسیار ملایم، نرم، بی‌رمق و بلاتکلیف بودند و گاهی هم امام را فقط در حد یک شخصیت سیاسی که نگاهی به عواطف و انسان‌ها نداشته‌اند معرفی می‌کنند که هر دوی اینها ظلم است.

زائری اظهار کرد: این موضوع را متدینین و انقلابیون باید مورد توجه قرار دهند که بدون تعارف بیست سال آینده وضعیت فرق می‌کند و ما طوری عمل کرده‌ایم که بین نسل‌های بعدی با امام فاصله می‌اندازیم. با شعار و فریاد و داد و بیداد نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد. کسانی که باید انقلاب را حفظ کنند همین جوانانی هستند که امام را ندیدند و ایشان را درک نکردند.

وی با انتقاد از عملکرد دست‌اندرکاران در شناسایی حضرت امام به نسل جوان، اظهار کرد: چرا اینقدر صبر می‌کنیم که تلویزیون «من‌وتو» درباره امام فیلم پخش کند و بعد وارد عمل شویم؟ چرا برخی فرمایشات امام را گزینشی دست به دست می‌کنیم؟ امام را همان‌طور که باید بود، درست معرفی کنیم.

معاون فرهنگی و هنری مجموعه فرهنگی سرچشمه اهمیت اندیشه‌های امام را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خیلی از جوانان انقلابی ما بیشتر از اینکه صحیفه امام را مطالعه کنند بولتن‌های سیاسی می‌خواندند که این اصلا درست نیست. وقتی ما از اندیشه‌های امام فاصله گرفتیم بیست سال دیگر هر کس از امام خودش حرف می‌زند.

زائری همچنین اظهار کرد: بهترین کسی که می‌تواند امام را معرفی کند مقام معظم رهبری است.

معاون فرهنگی و هنری مجموعه فرهنگی سرچشمه در پایان این سوال را مطرح کرد که باید به دنبال این باشیم که آیا عملکردی که داشته‌ایم با نسخه امام تطبیق کرده است یا خیر؟

به گزارش ایسنا، محمدامین باطنی مولف کتاب امام بزرگوار ما نیز در این مراسم گفت: در طول سالیان گذشته از امام صحبت بسیار شده است ولی باید دانست که به همان نسبتی که از چنین شخصیت‌هایی صحبت می‌شود آنها را یک خطری هم تهدید می‌کند که یکی خطر حذف و بعدی خطر تحریف است.

وی در ادامه گفت: اگرچه امام مکررا در بیانات‌شان صحبت از ساده‌زیستی و کوخ‌نشینی دارند اما شاهد هستیم که بعد از گذشت 25 سال از حیات ایشان مرقد ایشان تبدیل به کاخ و نماد اشرافیت می‌شود.

مولف کتاب امام بزرگوار با مورد توجه قرار دادن موضوع استکبارستیزی در فرمایشات حضرت امام اظهار کرد: بعد از گذشت حدود سه دهه صحبت از تعامل و سازش و مذاکره به میان می‌آید و نگاه ما به آمریکا نگاه اعتدالی می‌شود. البته من نمی‌خواهم بدگمانی کنم ولی وقتی دریچه نگاه ما به حضرت امام مربوط به خاطرات از ایشان می‌شود و نه صحیفه و وصیت‌نامه امام، از ایشان یک شخصیت کاریکاتوری به ما می‌رسد.

وی گفت: متاثرترین شخصیت از امام و بهترین مفسر و شارح بیانات حضرت امام، مقام معظم رهبری است و مجموعه صحبت‌های ایشان در سالگرد ارتحال امام در طول سالیان گذشته یکی از راهبردی‌ترین و مبنایی‌ترین صحبت‌ها در این راستا قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

کد N844541

وبگردی