آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

دیوان محاسبات تخلفات احتمالی در تفریغ بودجه را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد

دیوان محاسبات تخلفات احتمالی در تفریغ بودجه را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که موارد تخلفات دولت در گزارش تفریغ بودجه در دیوان محاسبات مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تخلفات محرز شود به تناسب به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه 91 در صحن علنی مجلس اظهار کرد:‌ روال معمول این است که دیوان محاسبات نسبت به بررسی بخش‌هایی که رعایت قانون نشده اقدام می‌کند و مسئولین مربوطه را احضار خواهد کرد تا توضیحات آنها را بشنود.

وی افزود: مثلا در مورد هدفمندی یارانه‌ها عمده مشکل عدم تامین منابع از محل اجرای قانون است، به این معنی که امکان تحقق درآمدها نبوده و دولت مجبور شده از محل شرکت‌های تابعه درآمدی داشته باشد تا آن‌ها را صرف یارانه نقدی کند. این در دولت قبل محل مناقشه بود اما در دولت فعلی تا حد زیادی مدیریت شد هرچند همچنان در بحث تامین منابع مشکل وجود دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین هر عدم رعایت قانونی به معنی تخلف از اجرای قانون نیست اما این کار به عهده دادستانی دیوان محاسبات است که موارد تخلف را بررسی کند و در این بین تخلفاتی که محرز می‌شود را به تناسب به قوه قضاییه ارجاع دهد.

انتهای پیام

کد N844245

وبگردی