آفتاب

دامنه حضور داعش در کشورهای عربی گسترش یافته است

دامنه حضور داعش در کشورهای عربی گسترش یافته است

با گسترش گروه‌های تروریستی افراط‌گرایی که اخیرا در کشورهای عربی با تروریست‌های داعش بیعت کرده‌اند دامنه نفوذ آنها از کشورهای مغرب اسلامی به لیبی و شبه جزیره سینا در مصر امتداد یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، گروه‌های افراط‌گرایی که از نظر افکار و ایدئولوژی با تروریست‌های داعش اعلام بیعت کرده‌اند مانند انصار بیت‌المقدس، در شبه جزیره سینا در مصر و انصار الشریعه در لیبی و تونس در مناطق مختلف کشورهای عربی رو به افزایش است.

گروه تروریستی انصار بیت المقدس در مصر نیز در نوامبر 2014 از بیعت با تروریست‌های داعش و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه خبر داد.

تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای اعلام کردند که هرکس با این گروه و سرکرده آن به مخالفت برخیزد با واکنش و انتقام آنها مواجه خواهد شد.

گروه تروریستی داعش در ژانویه 2015 در لیبی اعلام موجودیت کرد و با انتشار تصاویری اعلام کرد، عملیاتی که علیه ارتش لیبی در بنغازی صورت گرفته توسط اعضای این گروه انجام شده است.

یک مسوول در گروه تروریستی المرابطول به سرکردگی مختار بلمختار نیز در اواسط ماه مه با انتشار فایلی صوتی در اینترنت از بیعت با تروریست‌های داعش خبر داد.

اما جبهه النصره به سرکردگی ابومحمد الجولانی 10 آوریل 2013 با انتشار فایلی از بیعت با ایمن الظواهری سرکرده گروهک تروریستی القاعده خبر داد.

انتهای پیام

کد N844163

وبگردی