آفتاب

بلوغ آزمایشگاهی تخمک راهکاری برای درمان‌ ناباروری انسان در آینده

بلوغ آزمایشگاهی تخمک راهکاری برای درمان‌ ناباروری انسان در آینده

یک دکترای جنین شناسی با اشاره به اینکه مسیرهای سیگنالی که تنظیم روند کلی بلوغ تخمک را برعهده دارند، هنوز به درستی دانسته نشده است درباره تحقیق انجام شده در این زمینه گفت: نتایج این تحقیق و ادامه آن می‌تواند راهکارهای جدیدی برای بهبود روند بلوغ آزمایشگاهی تخمک جهت کاربرد درمانی در انسان را موجب شود.

دکتر محمدحسین نصراصفهانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به بلوغ آزمایشگاهی تخمک یک رهیافت عمده در تولید جنین آزمایشگاهی دام‌ها است، گفت: بلوغ آزمایشگاهی تخمک آینده ناگزیر درمان های ناباروری در انسان است.

وی اضافه کرد: با این وجود کیفیت بلوغ آزمایشگاهی بسیار پایین‌تر از بلوغ درون تخمک است. همچنین مسیرهای سیگنالی که تنظیم روند کلی بلوغ تخمک را برعهده دارند، هنوز به درستی دانسته نشده است.

این دکترای جنین شناسی با اشاره به پژوهش انجام شده در این باره گفت: در این تحقیق که برای اولین بار در گونه گوسفند انجام شده است، یک مسیر مهم سیگنالی که می تواند رشد و توسعه سلول های کومولوس اطراف تخمک و نیز افزایش توان تخمک را در کنترل داشته باشد، شناسایی شده است.

نصراصفهانی گفت: نتایج این تحقیق و ادامه آن می‌تواند راهکارهای جدیدی برای بهبود روند بلوغ آزمایشگاهی تخمک جهت کاربرد درمانی در انسان را موجب شود.

انتهای پیام

کد N843965

وبگردی