آفتاب
امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با مهر؛

قاطعیت امام نصب‌العین باشد/ از مذاکره با دشمن بهره‌ای نخواهیم برد

قاطعیت امام نصب‌العین باشد/ از مذاکره با دشمن بهره‌ای نخواهیم برد

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه از مذاکراتی که با دشمن می‌کنیم ذره‌ای به نفع ملت بهره ای نخواهیم گرفت گفت: در نگاه امام(ره) سرانجام ملتی که در مقابل استکبار کوتاه بیاید، ذلت است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر دو محور بزرگ یعنی مردم و اسلام تاکید داشتند، اظهار کرد: امام(ره) می فرمودند اسلام باید در همه امور مورد توجه باشد و اسلام هایی که دیگران ادعا می‌کردند و وابسته به بیگانگان بود را اسلام آمریکایی می نامیدند.

وی افزود: یکی دیگر از محورهای مورد توجه امام(ره) مردم بودند. ایشان آن مردمی که پای آرمان های امام ایستادند را مورد توجه اساسی قرار می دادند؛ چراکه در هر جامعه ای یک عده غرب زده و بیگانه‌گرا هستند، اما امام توصیه می کردند مردمی که پای این نظام ایستاده‌اند فداکاری کرده اند و شهید داده اند را باید مدنظر داشت.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام خمینی(ره) در مقطعی می گفتند شما به محل های بالای شهر و مرفهین نگاه کنید و اگر یک مورد دیدید که بچه های اینها به جبهه های جنگ رفتند و یا شهید شدند، به من نشان دهید و مژدگانی بگیرید.

حجت الاسلام رهبر تاکید کرد: این سخن امام(ره) یعنی در جامعه یک اقلیت مرفه هستند که اسم اسلام را هم به زبان می آورند، اما در اسلامی که امام خمینی(ره) مورد توجه داشت توده های مردم بودند که بدون نام و نشان و توقعات و بدون گرایش به جبهه های سیاسی زندگی می کردند.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: امام علی(ع) در منشور سیاسی که به مالک اشتر می نویسند می فرمایند «مالک همیشه به توده های مردم چشم بدوز؛ چراکه اینها هستند که روز حادثه پشتیبان تو می مانند و اینها هستند که توقع کمی دارند، اما اقلیتی که در جامعه به عنوان خواص هستند، به هیچ چیز راضی نمی شوند و جز خوشگذرانی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.»

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این سیاست علوی امروز باید محور حاکمیت ما باشد، گفت: هیچوقت در جامعه ما همه یکدست نیستند. امروز باید به حاکمیت گفت به توده های ملت نگاه کنید و فلان حزب و گروه و تشکل که پی منافع خود هستند و از امام(ره) و انقلاب استفاده ابزاری می کنند را کنار بگذارید و وقتی می خواهید سخنرانی کنید به ملت چشم بدوزید. ملت هستند که باید پشتیبان مسئولین باشند.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: این نکته مهمی است که هم امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر تاکید می کنند و هم امام خمینی(ره) به آن عنایت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید از بیگانه قطع امید کرد، گفت: امید ما در مذاکرات هسته ای نباید ضربه ای به طرف مقابل باشد بلکه باید به استعدادهای داخلی خود تکیه کنیم. این است که ۳۶ سال ملت را با مقاومت حفظ کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دیدگاه های امام خمینی(ره) امروز در نگاه رهبر معظم انقلاب ذره‌ای تغییر نکرده است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و ملت این را می خواهند و باید به دیگران هم گفت که شما نیز همین را بخواهید. نوع برخورد ما با دشمنان باید همانند مشی امام(ره) و مواجهه با استکبار باشد.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: ما الان در مقابل جنایاتی که آل سعود در یمن انجام می دهد، کدام موضع قاطع را گرفته ایم؟ البته رهبر معظم انقلاب مواضع ارزشمندی را اتخاذ کرده اند، اما دیگران چه کاری انجام دادند؟ در همان حال که سعودی ها جنایت می کردند، ما به وزیر خارجه شان تبریک گفتیم.

وی افزود: باید روش ما در مقابل آل سعود و در حالت کلی استکبار مانند امام خمینی(ره) قاطع باشد. در عین اینکه با دنیا رابطه سیاسی داریم باید در این زمینه نیز مواضع محکمی بگیریم و اگر فلان کشور هم بدش می آید، به او بگوییم به درک که بدت می آید. ما امروز اصلا به آل سعود چه نیازی داریم؟ این قبیله مکه و مدینه را در اسارت گرفته اند و آن جنایات را می کنند و اگر ما ساکت باشیم، در واقع صحه گذاشتن بر جنایات آنها است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روند مذاکرات هسته ای توضیح داد: از مذاکراتی که با دشمن می‌کنیم ذره ای به نفع ملت بهره ای نخواهیم گرفت، مطابق تجربه های سیاسی که داشتیم نباید به آمریکایی ها و غربی‌ها زیاد نزدیک شوند. باید جنایات، ترورها و اظهاراتی که در مورد ما انجام می دهند را مشاهده کنیم. ما در این مذاکرات به نتیجه ای نخواهیم رسید.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه امام خمینی(ره) استکبار جهانی را به سگ تعبیر می کنند، گفت: اگر جلوی سگ ایستادی، عقب نشینی می کند و اگر گریختی، به تو حمله ور می شود. این مثال در مورد استکبار باید مدنظر ما باشد. امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه و ایادی آنها همان حال سگ را دارند. بنابراین در نگاه امام(ره) سرانجام ملتی که در مقابل استکبار کوتاه بیاید، ذلت است.

وی تاکید کرد: ما در این گفتگوها خیلی عقب نشینی کردیم هر قدر عقب نشینی کنیم، جرأت و جسارت دشمنان بیشتر می شود. وقتی از تاسیسات و غنی سازی خود کوتاه می آییم فردا می آیند می گویند می‌خواهیم از مناطق نظامیتان بازدید کنیم. این سرانجام کسانی است که در مقابل دشمن کوتاه می آیند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: این موضوع باید برای آقایان عبرت باشد و بدانند که ارزش  کرامت ملت را نباید بفروشند، زیرا ملت راضی به موضع گیری هایی که ضعف مردم را نشان می دهد، نیستند. نظر امام(ره) در مورد مقابله و قاطعیت در برابر استکبار باید برای همه ما نصب‌العین و تابلوی پیش روی باشند.

کد N843856

وبگردی