آفتاب

خسارت 40 درصدی سرمازدگی بهاره به مزارع تیران و کرون

خسارت 40 درصدی سرمازدگی بهاره به مزارع تیران و کرون

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: مزارع شهرستان تیران و کرون به علت سرمازدگی بهاره 40 درصد خسارت دید.

بهرام کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهار کرد: هر ساله بارش‌های بهاره و سرمازدگی، به محصولات باغی و زراعی در کشور خسارات زیادی می‌زند که باید برای جلوگیری از این خسارات راه‌حلی اندیشید.

وی افزود: بارش‌های بهاری هم‌چون تگرگ، باران شدید و سرمازدگی باعث شد تا بیشترین خسارات وارد شده در شهر تیران و رضوانشهر و روستاهای جاجا، خرمنان، جعفرآباد، خیر آباد، هومان و افجان باشد و محصولاتی مانند گندم، جو، بادام، گردو، به و سیب در اثر سرمازدگی و تگرگ آسیب جدی بر آنها وارد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: بارش تگرگ شدید خسارات بالای 60 درصدی به محصولات باغی شهرستان وارد کرده است .

کریمی اضافه کرد: کارشناسان مربوطه نسبت به تهیه اطلاعیه و آموزش‌های انفرادی به زارعین جهت جبران بخشی از خسارت‌ها از طریق تغذیه مناسب و استفاده از کودهای مناسب برای گیاهان گندم و جو در مناطق مختلف شهرستان اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی‌های روز و پیشرفته برای مقابله با سرمازدگی استفاده کنیم که نمونه‌ای از این طرح در روستای موسی آباد اجرا شده است. این طرح با استفاده از بخاری دراگون، چاهک معکوس، مه پاش فوگر و مولد باد از سرمازدگی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

کد N843514

وبگردی