آفتاب

اردوغان به دنبال خبرنگار افشا کننده ارسال تسلیحات برای شورشیان سوری

اردوغان به دنبال خبرنگار افشا کننده ارسال تسلیحات برای شورشیان سوری

رئیس جمهوری ترکیه قول داد تا روزنامه‌نگاری را که فیلم ویدئویی مربوط به دست داشتن آژانس اطلاعاتی ترکیه در کمک به ارسال سلاح به سوریه را منتشر کرده، مجازات کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه جمهوریت فیلمی را روز جمعه در وب سایت خود منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای ژاندارمری و افسران پلیس جعبه‌هایی را که حامل تسلیحات و مهمات در داخل سه کامیون متعلق به آژانس اطلاعات ترکیه است باز می‌کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درمصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری تی آر تی گفت: شخصی که این فیلم ویدئویی را منتشر کرده مطمئنا برای آن بهای سنگینی خواهد پرداخت و من نمی‌گذارم که این شخص فرار کند.

رویترز 21 مه گزارش داد که شاهدان و دادستان‌ها مظنون به این هستند که آژانس اطلاعات ترکیه در ارسال سلاح به بخش‌هایی از سوریه تحت کنترل شبه نظامیان در اواخر 2013 و اوایل 2014 دست دارد.

روزنامه جمهوریت نیز اعلام کرد که این فیلم ویدئویی مربوط به 19 ژانویه 2014 است اما اعلام نکرده که چگونه این فیلم را به دست آورده است.

اردوغان همچنین گفت کامیون‌هایی که همان روز متوقف شدند متعلق به آژانس اطلاعات ترکیه است و برای ترکمان‌ها در سوریه کمک می‌برد.

وی همچنین گفته است که دادستان‌ها مجوز جست‌وجوی خودروهای آژانس اطلاعات ترکیه را نداشتند و این اقدام را از جانب دولت موازی تحت رهبری فتح الله گولن، روحانی مخالف و در تبعید ترکیه‌ای مستقر در آمریکا انجام دادند.

رئیس جمهوری ترکیه با اعلام اینکه وکیل خود را برای تنظیم شکایت‌نامه‌ای مامور کرده است، گفت: این اتهامات علیه آژانس اطلاعات ملی ترکیه است و یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود و روزنامه جمهوریت هم اکنون در این جاسوسی دست دارد.

جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت روز دوشنبه در صفحه توییتری خود نوشت: ما روزنامه نگار هستیم نه خدمت گزار دولت. وظیفه ما پنهان کردن اسرار کثیف دولت نیست.

انتهای پیام

کد N843509

وبگردی