آفتاب

جان آلن: عراقی‌ها به زودی رمادی را آزاد می‌کنند

جان آلن: عراقی‌ها به زودی رمادی را آزاد می‌کنند

هماهنگ کننده ویژه ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش پیش بینی کرد که نیروهای عراقی خیلی زودی رمادی را از داعش پس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جالن آلن، فرمانده ائتلاف ضد داعش در گفت‌وگوی ویژه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: استراتژی آمریکا در مقابله با داعش به رغم کنترل این گروه بر مساحت‌های وسیعی از سوریه و عراق شکست نخورده است.

وی که ریاست هیات آمریکا در نشست بین‌المللی روز سه شنبه فرانسه درباره سوریه و عراق را برعهده خواهد داشت گفت: برخی از نیروهای عراقی در حال حاضر به سمت رمادی پیشروی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنم که به زودی کنترل این شهر را در دست بگیرند.

آلن رخدادهای رمادی را با آنچه که در ابتدای سال گذشته در موصل رخ داد متفاوت خواند و گفت: نیروهای عراقی 18 ماه در دفاع از الانبار پایداری کردند اما کمی پس از موج حملات انتحاری که موجب کشته شدن تعداد زیادی از آن‌ها شد، با کمبود تجهیزات مواجه و مجبور به عقب نشینی از شهر شدند.

اظهارات آلن در حالی ایراد شده که اخیرا وزارت دفاع آمریکا از نیروهای عراقی به دلیل عقب نشینی از شهر رمادی انتقاد کرده بود.

شهر رمادی، مرکز استان الانبار عراق چندی پیش به طور ناگهانی به دست داعش سقوط کرد. نیروهای ارتش، داوطلبان مردمی و عشایر عراق عملیاتی را برای بازپس گیری استان الانبار آغازکرده‌اند و تاکنون به پیشروی‌هایی در این استان دست یافته‌اند.

انتهای پیام

کد N843310

وبگردی