آفتاب

شناسایی و انهدام گروهک وابسته به داعش در الجزایر

شناسایی و انهدام گروهک وابسته به داعش در الجزایر

نیروهای امنیتی الجزایر از کشف و انهدام یک گروهک وابسته به داعش و بازداشت دو عضو این گروهک در فرودگاه بین‌المللی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابعی در پلیس الجزایر با اعلام این خبر تاکید کردند افراد بازداشت شده حین بازگشت از میادین جنگ در سوریه و عراق دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت 9 عضو دیگر این گروهک با جدیت ادامه دارد.

پلیس الجزایر اعلام کرد به احتمال زیاد این گروهک قصد داشتند در اطراف شهر الجزایر دست به عملیات انتحاری بزنند.

منابع مذکور افزودند: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد دو عضو بازداشت شده این گروهک که 30 و 32 سال سن دارند به دلیل ارتباطشان با این گروهک تروریستی و جذب جوانان و اعزام آنها به سوریه و عراق در لیست افراد تحت تعقیب قرار داشتند.

این منابع اظهار داشتند: دو عضو بازداشت شده این گروهک که پیش از این نیز چندین بار به سوریه سفر کرده بودند، در حال حاضر تحت بازجویی و تحقیقات دستگاه امنیتی و قضایی کشور هستند و در آخرین لحظاتی که قصد داشتند با گذرنامه‌های جعلی وارد الجزایر شوند، دستگیر شدند.

این دو تروریست که از طریق پایگاه‌های اجتماعی جذب داعش شده بودند، در حین بازداشت مدارکی دال بر هم‌دستی با داعش به همراه داشتند.

رسانه‌های داخلی الجزایر اعلام کردند طبق تحقیقات رسمی کشور یکی از افراد بازداشت شده قصد داشت با پاسپورت جعلی از فرودگاه بین‌المللی "هواری بومدین" در الجزایر به ترکیه رفته و با میانجی‌هایی به داعش پیوسته و خود را به میادین جنگ در عراق برساند و سپس وارد سوریه شود.

انتهای پیام

کد N843239

وبگردی