آفتاب

پاریس فردا میزبان نشست ائتلاف ضدداعش

پاریس فردا میزبان نشست ائتلاف ضدداعش

ائتلاف ضدداعش فردا (سه‌شنبه) نشستی را در پاریس با محوریت داعش و پیشرفت‌های اخیر آنها در عراق و نیز نحوه عقب راندن آنها برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی پیشروی‌های اخیر تروریست‌های داعش در مناطقی از عراق و سوریه و تحت فشار قرار گرفتن دولت عراق برای مشارکت بیشتر، ائتلاف ضدداعش فردا در پاریس تشکیل جلسه می‌دهد.

اصلی‌ترین محور نشست روی عراق متمرکز خواهد بود که داعش طی دو هفته گذشته با اشغال رمادی ضربه بزرگی را به ائتلاف تحت رهبری آمریکا از زمان آغاز بمباران‌ها در ماه اوت وارد کرده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکراتی با حضور حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و سایر دیپلمات‌ها شرکت خواهد کرد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفت که درباره عراق و نحوه عقب راندن داعش بحث خواهد شد و در ادامه به بغداد هشدار داد که تنش‌های فرقه‌ای از توانایی این کشور برای مقابله با تروریست‌ها می‌کاهد.

وی افزود: ما از نظر نظامی وارد عمل شدیم اما یک شرط سیاسی داشتیم و آن این بود که دولت عراق فراگیر باشد. به این معنا که متشکل از شیعیان، اهل تسنن و کردها باشد. من به وضوح این را اعلام می‌کنم که باید از همین الان به این احترام گذاشته شود.

ائتلاف تحت حمایت آمریکا متشکل از حدود 60 کشور سال گذشته با هدف مقابله با داعش در عراق و سوریه تشکیل شد اما این ائتلاف تاکنون نتوانسته است کاری از پیش ببرد و در مقابل داعش طی هفته‌های اخیر به شدت پیشرفت نشان داده است.

انتهای پیام

کد N843006

وبگردی