آفتاب

هشدار نخست‌وزیر لیبی درباره پیشروی داعش/اعلام بسیج عمومی علیه داعش در طرابلس

هشدار نخست‌وزیر لیبی درباره پیشروی داعش/اعلام بسیج عمومی علیه داعش در طرابلس

در حالی که نخست‌وزیر دولت طبرق در لیبی با تاکید بر اینکه عقب‌نشینی گروه فجر لیبی به پیشروی داعش در این کشور کمک کرده، دولت طرابلس که هم‌پیمان شبه نظامیان فجر لیبی است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است از تمامی نیروهای امنیتی خواست علیه داعش به حالت آماده باش درآیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دولت طرابلس برای مقابله با گروه تروریستی داعش که امنیت کشور را تهدید می‌کند، اعلام «بسیج عمومی» کرد.

دولت طرابلس در بیانیه‌ای تمامی افسران، درجه‌داران و سربازان ارتش لیبی وزارت کشور و نیز همه دستگاه‌های امنیتی کشور در کنار انقلابیون 17 فوریه در تمامی شهرها را فوراً به بسیج عمومی دعوت کرد.

عبدالله الثنی، نختست وزیر دولت طبرق با هشدار نسبت به کنترل داعش بر شهر سرت گفت: پیشروی‌های اخیر داعش در سرت یک شاخص منفی است و در صورتی که تحریم تسلیحاتی از ارتش برداشته نشود، این مردم هستند که باید بهای سنگینی را برای مقابله با داعش بپردازند.

الثنی در یک کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر لزوم حمایت‌های لجستیکی بین‌المللی از شهرهای لیبی اعلام کرد: راه خروج از بحران این است که مذاکرات میان طرف‌های مختلف لیبی به نقطه سازش و توافق برسد و کشور برای حفظ یکپارچگی ملی خود، تحت یک مجموعه هماهنگ درآید.

نخست‌وزیر لیبی درباره پیشروی داعش بعد از خروج نیروهای فجر لیبی از مقرهای تحت کنترل خود گفت: فجر لیبی با این عقب نشینی به پیشروی داعش در سرت کمک کرده است.

این مقام لیبیایی درباره روند تحقیقات جاری در زمینه پرونده ترورش گفت: از پارلمان خواسته‌ام برای کشف انگیزه پشت این ترور تحقیقاتی را آغاز کند.

وی تاکید کرد: اشخاصی که تلاش می‌کنند اراده و خواست خود را با زور اسلحه بر کشور تحمیل کنند و روند سیاسی لیبی را نابود کرده و تمامی کسانی را که با فساد مقابله می‌کنند از میان بردارند، در این ترور نقش داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N842949

وبگردی