آفتاب
در دیدار با وزیر خارجه آلمان؛

نتانیاهو: آمریکا دوست بزرگ اسرائیل است/اشتاینمایر امروز در غزه

نتانیاهو: آمریکا دوست بزرگ اسرائیل است/اشتاینمایر امروز در غزه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تمجید از روابط دوستانه و صمیمی این رژیم با آمریکا گفت: آمریکا بزرگترین دوست اسرائیل است و برعکس آن نیز صادق است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تمجید از روابط دوستانه و صمیمی این رژیم با آمریکا گفت: آمریکا بزرگترین دوست اسرائیل است و برعکس آن نیز صادق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه لبنانی السفیر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارات خود که از سوی رادیو این رژیم پخش شد، مدعی شد: در برهه زمانی که کشورهای منطقه در حال فروپاشی هستند، اسلام به افراطی‌گری روی آورده خرابکاران سر بی‌گناهان را می‌برند و هر روز حقوق بشر در منطقه پایمال می‌شود، اسرائیل فانوس آزادی و حقوق بشر و نمونه سازش و تنوع‌پذیری در منطقه بحران‌زده خاورمیانه است.

پس از اینکه مخالفت رژیم صهیونیستی با هرگونه توافق با ایران منجر به بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران نشد، روابط نتانیاهو با کاخ سفید دچار تنش‌هایی شد.

روزنامه عبری هاآرتص رژیم صهیونیستی اختلافات میان نتانیاهو و کاخ سفید را خطرناک‌ترین مساله برای روابط آمریکا و اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان گفت که آماده است تشکیل کشور فلسطین را تحت شرایطی بپذیرد.

نتانیاهو پس از دیدار با اشتاینمایر که به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده بود، گفت: هنوز هم معتقدم که تنها راه دستیابی به صلح دائم تشکیل دو کشور مستقل در کنار یکدیگر است.

وی در ادامه تاکید کرد: البته باید کشور فلسطین خلع سلاح باشد و کشور یهودی اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که در جریان انتخابات پارلمانی این رژیم که در 17 مارس گذشته برگزار شد، طرح تشکیل کشور فلسطین محقق نمی‌شود.

اشتاینمایر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک از طرح تشکیل کشور فلسطین حمایت کرد و گفت: هنوز بر این باوریم که اسرائیل هرگز نمی‌تواند بدون تشکیل صلح‌آمیز کشور فلسطین که امکان زندگی در آن باشد در بلندمدت به امنیت واقعی دست یابد.

وزیر خارجه آلمان درباره شرایط ساکنان غزه که در محاصره به سر می‌برند، تاکید کرد: وضعیت بی‌نهایت خطرناک است و باید برای ساکنان غزه این افق را روشن کرد که امنیت اسرائیل به معنای رشد اقتصادی در غزه است.

این وزیر آلمانی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است قصد دارد امروز (دوشنبه) به غزه نیز سفر کند.

اشتاینمایر پس از نشست مشترک با نتانیاهو گفت: باید در مساله فلسطین تغییری ایجاد کرد. به نظر من امنیت اسرائیل تنها با تغییر وضعیت غم‌انگیز غزه و ممانعت از تکرار جنگ حاصل می‌شود.

العربیه پیش‌بینی کرده است، پس از اشتاینمایر، تعدادی از وزرای خارجه اتحادیه اروپا با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهند کرد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز اواخر ماه جاری میلادی وارد منطقه خواهد شد تا بنا بر خواست دولت پاریس، قطعنامه‌ای را در شورای امنیت برای ایجاد دو کشور تصویب کند تا به این ترتیب فلسطین به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

کد N842876

وبگردی