آفتاب
آیت‌الله کعبی:

نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشد علمی کشور شد

نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشد علمی کشور شد

یک عضو مجلس خبرگان گفت: نهضت امام خمینی(ره) زمینه‌ساز خودباوری و رشد علمی کشور در عرصه‌های مختلف شد.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، با گرامیداشت سالروز بزرگداشت امام خمینی(ره) افزود: ایشان با پشتوانه ملت ایران، خودباوری در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی به اثبات رساند.

وی اظهار کرد: ملتی که پیش از این در دوران ستمشاهی، وابستگی به بیگانگان را در همه زمینه‌ها تجربه کرده بود با نهضت امام خمینی(ره) توانست با خودباوری و شناخت توان علمی و پژوهشی خود به موفقیت‌های مهمی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: رهنمودهای امام خمینی(ره) در دشمن‌شناسی و مبارزه با استکبار جهانی موجب شد ملت ایران در جهت قطع وابستگی‌ها در سنگر علم و دانایی به پیشرفت و تعالی دست یابند.

این عضو مجلس خبرگان یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی و توطئه‌های مختلف دشمن، فعالیت‌های علمی حوزه و دانشگاه به صورت گسترده‌ای تداوم یافت و با حضور جوانان ولایتمدار و انقلابی پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تاکید بر مردم‌سالاری دینی در واقع ملت ایران را با هویت اسلامی خود آگاه ساخت. این امر، امت انقلابی ایران را به خودباوری رساند تا جایی که با وجود تهدیدهای دشمن، مردم همه تهدیدها را به فرصتی برای بالندگی تبدیل کردند. تحقق نهضت انقلاب اسلامی زمینه‌ساز خودباوری علمی بود به ویژه توانمندی حوزه‌های علمیه به لحاظ علمی در عرصه‌های جهانی از دستاوردهای مهم انقلاب بود.

وی تاکید کرد: انقلاب با بسیاری از انحرافات و عقاید سست و بی‌اساس و غیرعلمی نیز به مقابله پرداخت و همین امر نقش مهمی در پیشرفت‌های علمی داشت.

کعبی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هویت دینی و اسلامی را احیا کرد و با خودباوری، امروز حوزه و دانشگاه پیشتازان عرصه‌های علمی و پژوهشی هستند. انقلاب اسلامی همان اسلام ناب محمدی را احیا کرد و در آن تمدن انسان‌ساز، بر پایه باورهای دینی و اعتقادی و علمی، برای رشد و پیشرفت و با مخالفت با جهالت و نادانی بر گرایش به علم و دانایی تاکید دارد.

انتهای پیام

کد N842511

وبگردی