آفتاب
نتانیاهو مدعی شد:

شرایط برای تشکیل کشور فلسطین مهیا نیست

شرایط برای تشکیل کشور فلسطین مهیا نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آماده پذیرش راه حل دو کشور برای تشکیل کشور فلسطین است، مدعی شد در حال حاضر شرایط لازم برای این امر مهیا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نتانیاهو امروز یکشنبه بعد از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در قدس اشغالی گفت که همچنان به این موضوع که تنها راه حل تحقق صلح دائم در منطقه تحقق «راه حل دو کشور برای دو ملت» یعنی تشکیل «کشور فلسطین بدون سلاح که اسرائیل را به عنوان کشور یهود به رسمیت بشناسد»، پایبند است.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات مستقیم میان طرفین تنها راه پیشبرد این موضوع است، از توقف مذاکرات سازش توسط تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز تأسف کرد.

علاوه بر این، نتانیاهو از وزیر امور خارجه آلمان خواست از فلسطینیان بخواهد به دنبال «سلب مشروعیت از اسرائیل» نباشند و بدون هیچ پیش شرطی به میز مذاکرات برگردند.

گفتنی است لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز ژوئن آینده در چارچوب تلاش برای احیای روند مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان و اقناع آنها به پیش نویس طرح فرانسه در شورای امنیت به فلسطین و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

کد N842493

وبگردی