آفتاب

دادستان کل کشور: وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی جزء مواضع ماست

دادستان کل کشور: وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی جزء مواضع ماست

دادستان کل کشور گفت: عقب‌نشینی از مواضع به حق‌مان هدف ما محسوب نمی‌شود و وادار کردن دشمن به عقب نشینی و خسته شدن از مواضع و هدف ما محسوب می‌شود که این راهکار جواب داده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم یادواره شهید حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی که عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد گفت: آزادگان و مردم ما، جبهه و جنگ و شهادت ما با نام ابوترابی آشناست. در واقع تمام آزادگان ما ایستادگی، امید و پایبندی‌شان را در پرتو نام ابوترابی آموختند.

وی ادامه داد:‌ شهید ابوترابی نه فقط برای بچه‌های آزاده بلکه گاهی زمینه تحول برای افراد دیگر بود. او با برخورد و هدایتش می‌توانست دیگران را متحول کند و کسانی که اصلا امید نمی‌رفت تحولی در آن‌ها ایجاد شود با برخورد حیات‌بخش و انسان‌ساز این شهید بزرگوار آن‌ها نیز متحول می‌شدند.

دادستان کل کشور در رابطه با انسان‌های کامل و رشد یافته در قرآن خاطرنشان کرد: مهم ترین ویژگی که در مورد انسان‌های کمال‌یافته قرآنی می‌یابیم صفت صبر، شرح صدر، تحمل و بردباری آن‌ها در مسیر عبودیت و ایستادگی در مقابل کژی‌ها و لغزش‌هاست. درواقع شرح صدر صفت ممتازی است که خداوند به پیامبرش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه آزادگان ما ظرفیت بالایی داشتند تصریح کرد: انسانی که ظرفیت دارد، عرصه عبودیت را ترک نمی‌کند و این ظرفیت داشتن در همه حال یکی از صفات انسان در عرصه بندگی است. برخی ظرفیت دانش ندارند، برخی دیگر ظرفیت فقر و داشتن ثروت را ندارند. همچنین برخی دیگر ظرفیت رای نیاوردن را ندارند و در مقابل نیز برخی ظرفیت رای آوردن را ندارند.

وی گفت: در دوران اسارت زمانی که فرزندان ملت در شرایط خاص روحی قرار می گرفتند وقتی با چهره آقای ابوترابی مواجه می‌شدند رفتار آن‌ها تبدیل به فردی می‌شد که مقاوم است. در واقع انسان‌های زیادی در پرتو نورانیت او رشد و پرورش یافتند. نفس ابوترابی نفسی انسان‌ساز بود.

دادستان کل کشور گفت: آقای ابوترابی قهرمان ملی ما محسوب می شود و جوانان ما باید ایستادگی در راه هدف را در کنار مزار او بیاموزند زیرا او یک چهره عادی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه امروز با فتنه‌ها و توطئه‌هایی از ناحیه دشمن مواجه هستیم گفت: با وجود فتنه و توطئه نیازمند یک چهره مقاوم و با اراده مثل آقای ابوترابی برای نسل جدید به عنوان الگو هستیم. در واقع دشمنان انقلاب نسبت به هیچ پیمان، تفاهم‌نامه و قطع‌نامه‌ای پایبند نخواهد بود. مگر صدام به عهد و پیمانش وفادار بود؟! در حال حاضر مگر امروز دشمنانی که در مقابل انقلاب اسلامی به پا خواستند به عهد و پیمان خود وفادار هستند؟! امروز مقاومت و ایستادگی می‌تواند کشور ما را در مقابل امواج سهمگین، نگهداری کند.

وی با بیان اینکه این مشکل ماست که قهرمانان ملی (آزادگان) را معرفی نمی‌کنیم و افراد دیگر در جامعه به الگو تبدیل می‌شوند تصریح کرد: دشمن از دست ابوترابی و کسانی که در مکتب آن درس خواندند بی‌تاب شد. عقب نشینی از مواضع به حقمان هدف ما نیست در واقع وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی از مواضع ماست که این راهکار جواب داده است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی بدین معنی است که اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را توانمند کند که در این صورت دشمن به عقب‌نشینی وادار می‌شود. ما می‌دانیم که دشمن، دشمن پررویی است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به مذاکرات اخیر ادامه داد: طرف مذاکره ما بعد از اتمام مذاکره شروع به تهدید می‌کند. در این قضیه باید یکی از دو برد باشد. برد اول موافقت‌نامه و توافق در چارچوب شرایط و ضوابطی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند که یعنی عبور نکردن از خط قرمزهاست که این توافق خوب است، برد دوم وحدت و انسجام ملی علیه استکبار جهانی و آمریکاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این چیزی است که می‌تواند ما را به اهداف‌مان نزدیک و نزدیک‌تر کند. برای ملت ما چهره روحانی ابوترابی افتخارآفرین است و در عرصه‌های مختلف ایستادگی برای ملت ایران الگو محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N842450

وبگردی