آفتاب

حاج علی‌ اکبری: برای تحول و احیای مساجد نقشه‌ای کاربردی طراحی کرده‌ایم

حاج علی‌ اکبری: برای تحول و احیای مساجد نقشه‌ای کاربردی طراحی کرده‌ایم

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: جوان مومن مسجدی یعنی همان جوان مومن انقلابی که شخصیت جوان‌ تراز اول اسلام یعنی حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خویش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری عصر امروز در گردهمایی چهار هزار نفری جوانان فعال مسجدی که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های جوان مسجدی اظهار کرد: جوان مسجدی توان و آرمان‌های خود را در پیگیری هدف‌های بزرگ الهی در مسجد و با مسجد جست‌وجو می‌کند.

او در ادامه با اشاره به سه رسالت بزرگ جوان مسجدی گفت: جوان مسجدی باید شخصیتش در پرتو شخصیتی هم‌چون علی اکبر (ع) رشد پیدا کند و سه رسالت عمده جوان مسجدی تفکر درباره خود، مسجد و جامعه است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: جوان وظیفه‌اش در قبال خود این است که در مسجد حضور یابد و با آن انس بگیرد. جوان فعال مسجدی اولین شخص حاضر در مسجد است و فرصتی برای انس با قرآن پیدا می‌کند و وظیفه‌اش در قابل جامعه پرورش روح مقاومت و سلحشوری است.

حاج علی اکبری افزود: جوان فعال مسجدی باید به عمران و آبادگری خانه خدا بپردازد هم‌چون حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) و خود را خادم خانه خدا بداند و به گونه‌ای عمل کند که سبب شود سایر جوانان و علاقه‌مندان به سمت آرمان‌های مسجد بیایند و به ارتباط بین نسلی در خانه خدا اهمیت بدهد.

وی گفت: جوان مسجدی باید خودش در مسجد نقش آفرین باشد و تواضع و فروتنی را حفظ کند. جوان مومن مسجدی یعنی همان جوان مومن انقلابی که شخصیت جوان تراز اول اسلام یعنی حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خویش قرار داده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: بهترین راه برای گسترش معنویت و محبت در جامعه حضور در مسجد است و این را با همه وجود باید باور کرد که بهترین جا برای این که انسان مومن و صالح را تربیت کنیم مساجد هستند.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد به همراه یاران این حوزه اقداماتی انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها تهیه نقشه‌ای برای احیا و تحول مساجد تهران و شهرستان‌ها است که این نقشه مورد تایید رهبر انقلاب هم قرار گرفته و همه متحد شده‌ایم که این نقشه و مفاهیم آن را محقق کنیم.

او گفت: این نقشه دارای ابعاد گوناگونی است و اصالت و قداست مسجد مدنظر ما قرار گرفته و این که بنیه مردمی در مساجد حفظ شود و از اداری کردن فضاهای مساجد پرهیز کنیم و درصددیم که خواسته ولی امر که خواسته اسلام و امام عصر (عج) است را مورد نظر قرار دهیم. هم‌چنین در این نقشه محوریت امام جماعت جزء برنامه‌های اساسی ما است و توانمندی ائمه جماعات را در دستور کار و آموزش‌های لازم قرار داده‌ایم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: اصلاح‌سازی و جوان سازی و متعادل کردن ارتباط بین نسلی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این نقشه به آن توجه کرده‌ایم. تشکیل شورای فرهنگی مسجد را نیز داریم و برای این که بتوانیم به طهارت معنوی مسجد هم بپردازیم برنامه‌هایی داریم. بدترین چیزی که در یک مسجد می‌تواند وجود داشته باشد اختلاف بین شرکت‌کنندگان در آن مسجد است و ما درصددیم که هرگز شاهد اختلاف در هیچ مسجدی نباشیم چرا که اگر اختلافی وجود داشته باشد دیگر آن‌جا خانه خدا نیست بلکه ملعبه شیطان است. ما برای حل و فصل اختلافات نیز برنامه‌هایی داریم.

حاج علی اکبری یادآور شد: شما خواهران و برادران می‌توانید ما را در به ثمر رسیدن این برنامه کمک کنید. یکی از اهداف ما در این نقشه راهبردی جذب جوانان و کودکان به سمت مساجد است چرا که جوانان بهترین یاوران و بازوی توانمند مسجد هستند.

او گفت: جوانان باید در شورای مساجد همکاری کنند آن هم با سعه صدر و با حفظ نشاط و طراوت انقلابی خود کمک کنند که حال مساجد ما بهتر از این شود چرا که ما با آن مسجدی که مدنظر اسلام و پیامبر است فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام

کد N842384

وبگردی