آفتاب

فرانسه برای مقابله با افراط‌گرایان اینترنتی دست به دامان هکرها شد

فرانسه برای مقابله با افراط‌گرایان اینترنتی دست به دامان هکرها شد

نخست‌وزیر فرانسه برنامه خود را درباره استفاده از هکرها برای مقابله با تهدید داعش که از اینترنت اقدام به جذب نیرو می‌کند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که چندین هکر و گردانی از مدیران فضای مجازی را برای نظارت بر اقدامات آنلاین افراط‌گرایان به خدمت می‌گیرد. این هکرها برای مقابله و شناسایی افراط‌گرایان در محیط مجازی و جلوگیری از جذب نیرو توسط آنها در فضای اینترنت به کار گرفته می‌شوند.

به گفته نخست‌وزیر فرانسه، هم هکرها و هم مدیران جامعه مجازی باید تمرکز خود را بر جذب نیرو توسط افراط‌گرایان در دنیای مجازی معطوف کنند و فضای سایبری را از این افراد محفوظ نگه دارند.

وی افزود: تروریست‌ها اغلب از همان شبکه‌های اجتماعی که دیگران استفاده می‌کنند، بهره می‌برند. من از تامین‌کنندگان و هاست‌های اینترنت می‌خواهم تا براساس قوانین و الزامات اخلاقی و حقوقی رفتار کنند.

مقام‌های فرانسه پیشتر اقداماتی را در بحبوحه تداوم تبلیغات افراط‌گرایان در فضای مجازی انجام داده‌اند. پس از قتل‌عام شارلی ابدو در پاریس در ژانویه 2015، دولت پاریس کمپین ویدئویی با هدف توقف پیوستن افراط‌گرایان بالقوه به داعش در عراق و سوریه به راه انداخت.

در این ویدئو، جوانان فرانسوی شکاف عمیق میان آنچه که در تبلیغات داعش آمده و آنچه در واقعیت وجود دارد، نشان داده می‌شود.

دولت فرانسه برای کمپین مقابله با تبلیغات اینترنتی داعش مبلغ 60 میلیون یورو در نظر گرفته است تا از رادیکالی شدن جلوگیری کند.

براساس برخی داده‌ها، حدود 1683 شهروند فرانسوی علی‌الظاهر به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

انتهای پیام

کد N842242

وبگردی