آفتاب

انتخابات محلی ایتالیا محکی برای برلوسکنی و رنتزی

انتخابات محلی ایتالیا محکی برای برلوسکنی و رنتزی

ایتالیایی‌ها امروز (یکشنبه) برای انتخاب استانداران و شهردارها به پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات برای حزب نخست‌وزیر سابق ایتالیا و نیز نخست‌وزیر چپ‌میانه کنونی این کشور آزمونی مهم تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیست میلیون تن واجد شرایط شرکت در انتخاب استانداران در هفت منطقه از مجموع 20 منطقه ایتالیا هستند و همچنین قرار است شهرداران بیش از 700 بخش تعیین شود. انتخابات از هفت صبح به وقت محلی آغاز شده و تا 11 شب ادامه خواهد داشت. نتایج انتخابات فردا (دوشنبه) اعلام می‌شود.

این اولین انتخابات در ایتالیا از زمان انتخابات اروپا در سال گذشته محسوب می‌شود که به پیروزی حزب دموکراتیک ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر کنونی چپ‌میانه ایتالیا با کسب بیش از 40 درصد آراء منجر شد. ناظران هم‌چنین به نبرد میان حزب ضد مهاجرت "لیگ شمالی" به رهبری ماتئو سالوینی و حزب "فورزا ایتالیا" متعلق به سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا به دقت چشم دوخته‌اند.

برلوسکنی 78 ساله به عنوان چهره سرشناس رسانه‌ای، چندان به بازگشت به عرصه سیاسی بی‌میل نیست. کناره‌گیری وی از سیاست پس از اتهام‌های وارده در پرونده روابط جنسی و فرار مالیاتی رخ داد. هم‌اکنون 30 عضو منتخب از فورزا ایتالیا از خروج خود از این حزب و پیوستن به متحد برلوسکنی خبر داده‌اند.

نبرد اصلی برای نخست‌وزیر کنونی ایتالیا در منطقه شمالی لیگوریا است که نامزد این حزب چپ‌میانه باید با رقبایی از جناح چپگرای مخالف و جناح راست که هر دو از سوی فورزا ایتالیا و لیگ شمالی حمایت می‌شوند، دست و پنجه نرم کند. هم‌اکنون پنج منطقه از مجموع هفت منطقه از سوی چپ‌ها اداره می‌شوند و یکی از آنها هم در دست لیگ شمالی و دیگری در دست فورزا ایتالیا است.

با این حال طی یک سال و نیمی که از نخست‌وزیری رنتزی 40 ساله می‌گذرد، روز به روز به محبوبیت مردمی وی افزوده می‌شود و همین شانس پیروزی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N842104

وبگردی