آفتاب

کشته شدن یک نظامی سعودی در حملات خمپاره‌ای انصارالله یمن

کشته شدن یک نظامی سعودی در حملات خمپاره‌ای انصارالله یمن

با وجود تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده‌ صلح در ژنو، جنگنده‌های سعودی حملات خود به استان‌های مختلف یمن را تشدید کردند. در مقابل، یمنی‌ها نیز منطقه جازان عربستان را هدف قرار دادند که به کشته شدن یک سرباز سعودی انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز، در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی، دو استان حجه و صعده در شمال یمن و همچنین صنعاء، و مقر نیروهای هوایی و پایگاه نظامی الدلیمی و نهادهای دیگر هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه یمن همچنین حملات زنجیره‌ای را به مأرب و الضالع داشتند که بر اثر آن آمار قربانیان به 31 شهید افزایش یافت و ده‌ها تن نیز در این میان زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف با چهار حمله نیز اردوگاه کهلان در صعده را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به هدف قرار دادن مقرهای نظامی سعودی ادامه می‌دهند.

ارتش یمن فرودگاه بین المللی نجران را با موشک‌های گراد و همچنین پایگاه‌های نظامی سعودی در کوه‌های العمود و خلف الرمیح و العین الحاره و المستقیم را هدف قرار داد.

در همین راستا، بر اثر شلیک خمپاره‌ از اراضی یمن به منطقه جازان یک سرباز سعودی کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شدند.

همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانستند دو روستا و دو پایگاه نظامی را از دست افراد مسلح القاعده در منطقه حجر در استان الضالع باز پس بگیرند و تعدادی از این تروریست‌ها را کشته و برخی دیگر را زخمی کردند.

در همین حال، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که هدف از سفر او به صنعاء، ادامه تماس‌ها میان طرف‌های مختلف ذی ربط در بحران یمن است.

وی همچنین بر لزوم یافتن راه حل مسالمت آمیز و مشارکت تمامی طرف‌ها در مذاکرات تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N841821

وبگردی