آفتاب

دیدار رئیس پارلمان عراق با جان آلن و وزیر خارجه قطر

دیدار رئیس پارلمان عراق با جان آلن و وزیر خارجه قطر

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر لزوم هماهمنگی تلاش‌های بین المللی برای مقابله با داعش بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در وضع قوانین برای رشد اقتصادی در کشور و جذب سرمایه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سومریه نیوز، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با ژنرال جان آلن، هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش و هیات همراه وی با حضور استوارت جونز، سفیر آمریکا در بغداد درباره حمایت‌های بین المللی صورت گرفته از عراق در نبرد با داعش گفتگو کردند.

الجبوری در دیدار با مقامات آمریکایی با تقدیر از نقش ائتلاف ضد داعش در "حمایت از عراق"، بر اهمیت افزایش حمایت هوایی برای تضعیف و نابودی داعش به ویژه پس از تحولات اخیر شهر رمادی تاکید کرد.

وی که از رهبران اهل سنت عراق نیز محسوب می‌شود با تاکید بر اهمیت هماهنگی و همکاری میان نیروهای امنیتی در زمینه تبادل اطلاعات، گفت: جوانان عشایر باید در پایان بخشیدن به نبردها و حفظ مناطق آزاد شده نقش بیشتری ایفا کنند.

رئیس پارلمان عراق همچنین در دیدار با خالد بن محمد العطیة، وزیر خارجه قطر راه‌های تقویت روابط دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک را بررسی و بر نقش مهم قطر در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم عراق در میان سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

همچنین در این دیدار شرایط امنیتی در دو سطح داخلی و منطقه‌ای و لزوم هماهنگ‌سازی تلاش‌های بین المللی در نبرد با داعش بررسی شد.

این مقام عراقی در ادامه تاکید کرد که کشورهای همسایه باید در تحقق و اجرای "طرح جامع آشتی ملی عراق" که قطعا عامل مهمی در ایجاد ثبات در کل منطقه است، کمک کنند.

وزیر خارجه قطر نیز از حمایت این کشور از عراق به ویژه در زمینه‌ کمک‌های بشر دوستانه و ایجاد بستر مناسب برای تحقق آشتی ملی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N841768

وبگردی